Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deca Durabolin


Gjest aea21...7f8

Anbefalte innlegg

Gjest aea21...7f8

Er 37år og har slitt med leddplager i over 15år. Etter flere undersøkelser over flere år så finner de ingenting, men sier samtidig at raumatiske sykdommer er vanskelig å oppdage.

Det er så plagsomt at eg ofte ikke klarer gå normalt i trapper. Bare sette seg ned på do kan gjøre vondt. Tok i fjor opp trening igjen for å se om det kunne bedre dette. Det har forsåvidt hjulpet noe, det holder ting mer i sjakk føles det som. Og jeg klarer å holde mer ut.

Det er over 15 år siden jeg trente aktivt sist (familie livet osv). Med årene har plagene blitt verre og verre. Har med årene hatt flere undersøkelser. For en del år siden tok jeg MR av kner, hvor det kom frem at alt var helt fint og det ikke var noe grunn til plagene der.

Men siden jeg tok opp styrketrening i fjor så har det også gått galt. Jeg har plutselig på under et år klart å få chondromalacia patella samt sprikker i brusken. Min mor har benskjørhet og jeg mistenker at jeg har noen skjøre bein på toppen av dårlige ledd, når jeg klarer å pådra meg noe slikt bare av styrketrening, ingen løping på under et år. Også skuldre og andre ledd plages.

Har fått veiledning av profesjonelle (kiropraktor og osteopat) til å trene rundt og opp fra dette, men det er jo nok så irreversibelt med slitasjen i kner. Men med veiledning og trening så vil jeg kunne holde ting i sjakk og ved like. 

Så søker jeg rundt og kommer over Deca Durabolin, dette skal vistnok være veldig bra for ledd og benskjørhet. Men det faller også inn under anabole steroider. Noe jeg egentlig er i mot. Men samtidig om dette kan gjøre at jeg kunne fått en mer vanlig hverdag så er det gjerne verdt det. Det vil isåfall bli i samråd med lege på resept. Det er isåfall eneste vei slik jeg ser det. Men før jeg snakker med lege om dette så vil jeg gjerne høre mer fra folk med erfaring, gode men fullt så viktig de negative aspektene av dette.

Har prøvd å søke om bivirkninger osv. Men på norske sider så virker alt som skrekk og advarsel om steroider (antagelig mest rettet mot misbruk), så samler de alle bivirkninger sammen med alle typer steroider, og dermed ikke spesifikt om akkurat Deca Durabolin. Men om noen har noen gode sider så mottas det med takk. Eventuelle andre forslag mottas også med takk. 

Anonymous poster hash: aea21...7f8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å svare deg på et forum, det er nok mange som vil bedømme et innlegg uten å ha lest innholdet, men tar utgangspunkt i om man svarer for eller mot. Kan likevel prøve. Og bare for å ha startet med det, jeg er imot all bruk av steroider grunnet de omfattende bivirkningene som i tillegg varierer veldig med personen som benytter dem, graden og omfanget. Jeg har en del kurs i treningslære, trenerkurs, A- og B-kurs m.m. Steroidebruk er grundig omtalt i mye av litteraturen. 

Mens jeg var i rette alderen brukte jeg mye tid på styrketrening og var i tillegg i et typisk dørvaktmiljø siden det var en av jobbene jeg hadde ved siden av studiene. Deca var et omdiskutert tema. Jeg har enda til gode å høre om bivirkninger av Deca alene. Så er greia, at for de som ønsker raske resultater, benyttes ikke Deca alene. Det er som regel sammen med stoff som gir langt høyere anabol effekt. Husker jeg ikke feil, har vel Deca en score på 2 av 10. Men resultatene på ledd, bindevev, senefester osv, som ofte kan være årsaken til treningspauser grunnet slitasje, virker å være svært gode opplevelser.

Er enig i det du har lest, det er store bivirkninger. Men litteraturen burde kanskje være bedre på å skille gradene, de negative sidene og forskjellene er enorme. Og selvsagt skal du ta diskusjonen med legen, ikke med gutta på det lokale treningssenteret (spesielt ikke om det har kallenavnet "apoteket", som jeg trente på en stund).

Kunne skrevet mange sider om dette, men det er ganske greit å finne mye info på nett. Det er ganske vanlig at den vanlige allmennlegen ikke vet veldig mye om slikt, om du finner en spesialist innen idrettsmedisin er det stor forskjell. Men prøv fastlegen først ja.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er du i Norge? Har du snakket med legen din? Ganske sikker på at Deca ikke kan skrives ut i Norge for verken det ene eller det andre.

Men det du egentlig spør om her er gode, objektive kilder til informasjon uten skremselspropaganda?

Da skal du bla opp i Anabolics. Kan hjelpe deg med pdf versjon om du trenger.

Ellers klarer du nok å google deg frem til mye. Bare unngå sider/forum som aktivt prøver å selge deg ting, der vil informasjonen sugarcoates. Å statlige/religiøse kilder vil gjøre det motsatte.

Excelmale er et ganske bra forum der det er mange som bruker små doser som erstatning for dalende testosteronnivå. Der vil du kunne finne mye erfaringer som kan være nyttig for deg i avgjørelsen du skal ta.

Høres ut som du har mistet mye livskvalitet slik ting er nå, så kan vel være lurt å være litt frempå med å prøve ting? At man klarer å bevege seg er jo helt grunnleggende. Litt forstyrret hormonbalanse tenker jeg er et lite problem i forhold til å knapt kunne gå. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...