Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noe man kan gjøre selv angående urinveisinfeksjoner?


Gjest 47fdb...eb3

Anbefalte innlegg

Gjest 47fdb...eb3

Legekontoret har ikke lyst til å gjøre noe før man har gått i kanskje 7 dager / 10 dager, eller noe sånn. Men dette går sjeldent over av seg selv, så man er nødt til å få antibiotika uansett.  

Selv om jeg forsøker å drikke mest mulig væske, så hjelper ikke dette mot urinveisinfeksjoner. Så lenge det bare kommer noen få dråper hver ganger, så får man aldri "skyld ut" noen bakterier i alle fall. Alt dette ekstra vannet gjør vel bare at blære blir enda mer irritert og ubehagelig.         

Anonymous poster hash: 47fdb...eb3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du får tømt blæra godt ? Væske skal i utgangspunktet være bra, særlig surgjørende væske, men hvis du drikker masse og tisser bare litt kan du få urinretensjon. Det er noen som får det ved urinveisinfeksjon. 

Du kan være obs på det ihvertfall 

Lenke til kommentar
Gjest 47fdb...eb3
Tussi skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at du får tømt blæra godt ? Væske skal i utgangspunktet være bra, særlig surgjørende væske, men hvis du drikker masse og tisser bare litt kan du få urinretensjon. Det er noen som får det ved urinveisinfeksjon. 

Du kan være obs på det ihvertfall 

Hvordan kan jeg finne ut om det faktisk er snakk om urinretensjon også da? Eller om det "bare" er snakk om en urinveisinfeksjon? 

Jeg tror i alle fall at jeg får tømt blæren hver gang jeg føler for det. Men at det bare kommer litt av gangen er vel på grunn av UVI så vidt jeg vet.     

Anonymous poster hash: 47fdb...eb3

Lenke til kommentar
Gjest 47fdb...eb3 skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan jeg finne ut om det faktisk er snakk om urinretensjon også da? Eller om det "bare" er snakk om en urinveisinfeksjon? 

Jeg tror i alle fall at jeg får tømt blæren hver gang jeg føler for det. Men at det bare kommer litt av gangen er vel på grunn av UVI så vidt jeg vet.     

Anonymous poster hash: 47fdb...eb3

Ja, uvi vil føre til småskvetting av urin, ofte og lite. Det er et mindretall som før alvorlig retensjon, du vil merke det ved at det blir vondt over blæra. Men hvis du føler du får tisset ut det som er der trenger du ikke bekymre deg 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...