Gå til innhold

Fx5800 til fx5800ultra

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg lurte også op dette, har Terratec 5800nu kortet, veldig lyst men det kan jo gå rett til ######. På en annen side kortet kan jo fett klokkes til 5800u hastigheter så det burde jo ikke være noe stress... Gidder du og legge ut en link til fila?... og si ifra resultat når du eventuelt har gjort det.

Skrevet

Det er kanskje bedre å hente biosen direkte fra Gainward. (Velg 'Gainward FX PowerPack!', og deretter 'Ultra/1000 Plus 128MB Golden Sample'.)

Jeg har også et av Terratec 5800-kortene, så om noen skulle prøve dette er jeg interessert i å vite hvordan det gikk.

Skrevet

Er dette farlig, vil det ikke bare være å flashe tilbake dersom det ikke funker eller er kortet fucked da? Enda ingen som har prøvd?

Skrevet

Prøvde nylig biosen fra gainward, gainwards bios matca visst ikke med min asus fx5800, så programmet nekta å fullføre prosessen. For de som skal prøve er det lurt å ta backup av sin egen bios, skriv kommandoen

NVFLASH -B BACKUP.ROM

Skrevet
Prøvde nylig biosen fra gainward, gainwards bios matca visst ikke med min asus fx5800, så programmet nekta å fullføre prosessen.

Det skal visstnok la seg gjøre å komme seg rundt dette slik:

nvflash -f xxx.rom -u -p

overridetype p            Don't pause if file & chip PCI VenID/DevID mismatch.

overridesub  u            Don't pause if file & chip PCI subsystem ID mismatch.

Du kan evt. prøve et alternativt program: Dette fra Leadtek for eksempel. Bare hent ut .exe-filene, og ignorer biosen som er til et 5950U.

I tråder om å flashe 5900 til 5950U har folk kommet seg rundt feilmeldinger om 'bios mismatch' elns. ved å bruke switchen 'nm' på wfflash.exe:

wfflash nm xxx.rom

Skrevet

prøvde igjen etter råd fra qwert, men merket ingen forskjell det står heller ikke fx5800ultra i windows heller, så jeg flasha tilbake.

Skrevet
Men er det noe forskjell på biosen til fx5800 og fx5800ultra egentlig?

Klokkehastigheten garantert. Grunnen til å prøve en flash i steden for å bare overklokke måtte jo være om det var andre forskjeller også som ram-timing og voltsettinger som gjør at det klokker lengere enn det ellers ville ha gjort.

En ting er at mitt 5800 fra Terratec ikke er identifisert som å komme derfra noe sted. Det kommer bare opp som 'NVIDIA GeForce FX 5800'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...