Vapula Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Sitter nå med en 5-6 år gammel Targa Crt 17", med maks oppdateringsfrekvens på 75hz. Har hele tiden tenkt at så lenge jeg har en skjerm så er det ikke så nøye.. Siden skjermen min kun har max 75 hz oppd. vil ytelsen (fps) yte betraktelig med en bedre skjerm? Gjerne kom med anbefalinger, bruker pc'en stort sett til spill.
Jattajatta Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 (endret) Vanskelig å si ettersom det er veldig individuellt. Selv oppgraderte eg for to år siden fra en 17" Eizo CRT til en 19" Samsung CRT. Merket det ganske tydelig selv om bildekvaliteten egentlig ikke er så veldig mye bedre. Men med den skjermen din ville eg anbefalt en oppgradering. Dersom budsjettet er begrenset er CRT helt klart å foretrekke, spesiellt til spilling. Hvor mye har du eventuellt tenkt å bruke? Du får en bra 19" CRT for i overkant av 2000 kr. Du kan få brukte 22" CRT skjermer for det samme beløpet. Endret 15. januar 2004 av Jattajatta
Jattajatta Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 (endret) dobbelpost(men hvor fa** er sletteknappen?) Endret 15. januar 2004 av Jattajatta
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 Holder egentlig fint med en 17", siden jeg bruker et pc-bord hvor skjermen står inni. Slipper da å begynne med skrutrekkeren . Men er det ikke slik at at jeg maks kan få 75 fps med skjermen min i dag? Når det gjelder penger så vil jeg kun investere hvis det er mye og hente med ny skjerm.
OgnOmm Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Vet ikke helt hvordan det der virker, men det jeg vet er at du merker forskjell på 75 og 85Hz.. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en skjerm som takler minimum 85Hz, eller lcd da.. (Der teller ikke Hz på samme måte btw..) Det er mye mer behagelig for øynene med 85Hz
Anders Leipsland Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Om du har vsync skrudd på så vil FPS'en begrenses til 75fps ja, men med vsync skrudd av vil ikke skjermen begrense noe annet enn spillopplevelsen. Forøvrig vil jo en god skjerm gjøre at du ser bedre i mørke områder osv så det kan ha noe å si Personlig fatter jeg ikke hvordan det er mulig å ha en PC som din og så ødelegge hele greia ved å koble til en råtten skjerm.
Svegga Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Heysann! Du vil så absolutt merke en oppgradering av skjerm fra den du har nå. Mer enn 70 fps hjelper lite da antall bildeoppdateringer holder tilbake. Jeg gikk selv fra en 75 hz IBM (1024 oppløsning) skjerm til en Viewsonic P90 som jeg kan kjøre 120 hz med i samme oppløsning som den førnevnte. En enormt stor forskjell etter mitt skjønn, mer behagelig for øynene, klarere bilde, mer stabilt bilde. Med 75 Hz merket man at bildeoppdateringene hang igjen om man eks tok en 180 graders rundsving innad i cs. Når går det flytende herlig Ingen tvil, det blir en oppgradering du kommer til å bli strålende fornøyd med. !PS Hadde forøvrig samme innstilling som deg før oppgraderingen: en skjerm er en skjerm, la liksom ikke mer i det enn som så. Men gud jeg angrer ikke den dag i dag at jeg tok steget ut å kjøpte meg ny Lykke til! Mvh Sveinung
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 (endret) He-he. Må vel investere i ny skjerm da, slipper all tyninga. Testa nettop i Raven shield med og uten Vsync. Var på 55 fps stabilt med vsync på, uten så hadde jeg vel 120-150 fps men bilde hang igjen (vanskelig å beskrive). Vil jeg kunne kjøre med høyere fps med en bedre skjerm? Tror jeg vil gå for en Crt, er vel best for spilling? Noen forslag? Under 4000kr, går bra med 17". Endret 15. januar 2004 av Vapula
Simen1 Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Sitter nå med en 5-6 år gammel Targa Crt 17", med maks oppdateringsfrekvens på 75hz. Har hele tiden tenkt at så lenge jeg har en skjerm så er det ikke så nøye.. Siden skjermen min kun har max 75 hz oppd. vil ytelsen (fps) yte betraktelig med en bedre skjerm? Gjerne kom med anbefalinger, bruker pc'en stort sett til spill. ____________________________________ P4 3.0 ghz Abit IC7-MAX3 Hercules 9800 pro 1024 mb Corsair Value s 3200 +div 3GHz PC, Radeon 9800 Pro, så en så dårlig skjerm ... Om du bytter til en moderne skjerm og beholder oppløsning osv. så får du samme FPS men mye skarpere bilde og klarere farger. Samtidig vil du få muligheten til å øke oppløsning og Hz og dermed få ennå skarpere bilde. Dette går nok litt ut over FPS, men hva gjør vel det når PC'n er så så som den du har og FPS'ene sikkert er mye mer enn du behøver i de fleste spill fra før. Resultat: Mye bedre spilleopplevelse.
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 Som sagt før, har alltid hatt den innstillinga at en skjerm er jo en skjerm
Bludd Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 (endret) Det er alt for mange som kjøper seg heftig CPU, RAM, GPU, HK osv. for så å prøve å spare penger på skjerm. Det er jo tross alt skjermen som skal vise alt det som den andre maskinvaren er god for! Edit: hoppet visstnok over et ord Endret 15. januar 2004 av Bludd
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 (endret) Noen som har noen gode forslag? Og dere er 100% sikker på at det er verdt investeringa? 17" eller 19" Crt ( er vel best til spill som Cs og Ravenshield) Btw: Et kjempefint forum, utrolig lærerikt selv for en kar som meg Endret 15. januar 2004 av Vapula
Simen1 Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Som sagt før, har alltid hatt den innstillinga at en skjerm er jo en skjerm Tja.. Har selv en ganske gammel skjerm, men så er det en skikkelig godklump også: Eizo F65 fra 1997 som kjører 1152x864 krystallklart på 85Hz. Fargene er også gode. Men jeg har en kamerat som har en billig Targa 15" fra 1995. Han kjører den på 800x600 i 75Hz og bildet er uklart og fargene dårlige. (Sort=grå og Hvit=mørkehvit). Jeg klarer ikke/gidder ikke sitte forran den der i mer enn en time. Har anbefalt han ørten ganger om å kjøpe ny skjerm, men neida... Huff Jeg skjønner ikke at han holder ut. På kontoret har jeg to 17"ere satt opp i dual med totalt 2304x864 i oppløsning. Der er virkelig herlig å kunne jobbe med flere vinduer oppe ved siden av hverandre og ikke oppå hverandre. Når jeg får råd blir det 19" LCD her. (Og når jeg blir rik blir det trippel 20" LCD )
Jattajatta Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 (endret) Er ganske sikkert på at du selv vil bli fornøyd når du ser hvor mye bedre nye skjermer er sammenlignet med din Targa 17". Dersom du skal kjøpe nytt ville eg ikkje kjøpt noe mindre en 19" med mindre skriverbordet gjør det helt umulig da. Selv har eg en Samsung Syncaster 959NF som eg er meget fornøyd med. Koster 2533 kr nå (kostet betydlig mer for et år siden)ifølge prisguiden: https://prisguiden.no/produkt/3510 Alternativt kan du dersom du vil få en litt bedre skjerm bruke en del mer å betale 3848 kr for en Nec MultiSync FE991SB: https://prisguiden.no/produkt/1856 Endret 15. januar 2004 av Jattajatta
Bludd Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 Denne skal visstnok være bra, og den koster rett under 4000,- Link [hwb.no]
Simen1 Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 (endret) Det logiske vil jo være å gå over til LCD når han først skal bytte. Etter å ha brukt en del LCD'er på jobb og hos venner så er det ingen vei utenom LCD for meg. (heller ikke for spilling, film eller Photoshop som tidligere har vært argumentert med responstid på bildet og fargegjengivelse) Endret 15. januar 2004 av Simen1
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 Jeg klarer nok å justere pc-bordet slik at det blir plass til en 19" der. Er vel kanskje verdt arbeidet? Takker for bra feedback , tar imot flere synspunkter med takk! Men ikke over 4000 kr er en fattig student .
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 Så Lcd er bra for spilling? Selv for spill som Ravenshield?
Bludd Skrevet 15. januar 2004 Skrevet 15. januar 2004 (endret) Gode LCD-skjermer er veldig dyre, så da må man nok betale mer enn 4000,- Vapula: Ja, men det forutsetter at skjermen er bra. Hvis den kun er middelmådig kan det være at den ikke klarer å "holde følge med" spill der det er mye raske bevegelser o.l. Endret 15. januar 2004 av Bludd
Vapula Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 Hmm, holder meg vel til Crt da? Er tilbake om en time, men bare kom med synspunkter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå