Gå til innhold

Har noen forslag til HK + RAM komb til max 2000?

Oxford

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Abit NF7-M

Dette hovedkortet er med GeForce MX4 440 64MB, et knallkort (pris altså) hadde gf2 på forrige kasse, funka helt greit.

EDIT: Glemte RAM :blush:

Denne er shitbra: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

Dette koster Totalt 1.665kr. på komplott, det er verdt penga!

Vet egentlig heller lite om hk jeg valgte, vet at nf7-s v2.0 er bra, men det er vanlig hk. Tenkte at siden det er nesten samme modell og det har en gf4 mx brikke på, burde være bra.

Endret av P@yNe
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette spørsmålet er sikkert veldig basic, men men...

Hvis man setter i f.eks. 2x256 MB RAM-brikker og kjører Dual-DDR, Har man da 256 eller 512 MB til rådighet? Som dere ser har jeg ikke helt forstått akkurat dette begrepet.

Med dobbel-kanal minne (2x256 MiB) så vil du få totalt 512 MiB minne tilgjengelig.

Dette vil i teorien bli dobbelt så raskt minne (båndbredde), noe som er kjekt når man har integrert grafikk.

PS. Det siste forslaget til P@yne høres ut som en foreløpig vinner blandt alternativene du har fått.

Skrevet

Da har jeg gått videre med forslaget til P@yNe. Det så ut som et veldig bra alternativ for ei som stort sett ikke bruker PC'en til spill. Det emeste jeg har gjort er å bytte ut 1x512 MB med 2x256MB pga det innebygde skjermkortet, så har ho litt å sparke i fra med grafikkmessig, hvis det blir nødvendig.

Skrevet

Da mener jeg du har gjort et meget godt valg.

Jeg så forresten av "Abit NF7-M" har "MCP-T" lyd-løsning, en løsning som skal gi veldig god lyd. (Kan fint kobles til et bra stereoanlegg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...