FuglFøniks Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 (endret) Abit NF7-M Dette hovedkortet er med GeForce MX4 440 64MB, et knallkort (pris altså) hadde gf2 på forrige kasse, funka helt greit. EDIT: Glemte RAM Denne er shitbra: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Dette koster Totalt 1.665kr. på komplott, det er verdt penga! Vet egentlig heller lite om hk jeg valgte, vet at nf7-s v2.0 er bra, men det er vanlig hk. Tenkte at siden det er nesten samme modell og det har en gf4 mx brikke på, burde være bra. Endret 16. januar 2004 av P@yNe
Oxford Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Det siste kortet der hadde jeg ikke sett... interessant kort
Simen1 Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Dette spørsmålet er sikkert veldig basic, men men... Hvis man setter i f.eks. 2x256 MB RAM-brikker og kjører Dual-DDR, Har man da 256 eller 512 MB til rådighet? Som dere ser har jeg ikke helt forstått akkurat dette begrepet. Med dobbel-kanal minne (2x256 MiB) så vil du få totalt 512 MiB minne tilgjengelig. Dette vil i teorien bli dobbelt så raskt minne (båndbredde), noe som er kjekt når man har integrert grafikk. PS. Det siste forslaget til P@yne høres ut som en foreløpig vinner blandt alternativene du har fått.
Oxford Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Da har jeg gått videre med forslaget til P@yNe. Det så ut som et veldig bra alternativ for ei som stort sett ikke bruker PC'en til spill. Det emeste jeg har gjort er å bytte ut 1x512 MB med 2x256MB pga det innebygde skjermkortet, så har ho litt å sparke i fra med grafikkmessig, hvis det blir nødvendig.
Simen1 Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Da mener jeg du har gjort et meget godt valg. Jeg så forresten av "Abit NF7-M" har "MCP-T" lyd-løsning, en løsning som skal gi veldig god lyd. (Kan fint kobles til et bra stereoanlegg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå