Gå til innhold

En himmel å vinne, et helvete å unnfly!


Anbefalte innlegg

Capitan Fracassa skrev (22 minutter siden):

Dette gir ingen mening. I så fall burde ikke Gud skapt synden og sluppet den inn i verden. 

Hvorfor skapte Gud menneskene slik? For å ha noen å se ned på og dømme og kreve tilbedelse fra? Hadde det ikke vært bedre om Gud skapte menneskene gode og ærlige i stedet for onde og løgnaktige?

Hvordan er et totalt unødvendig, barbarisk blod-offer tegn på kjærlighet?

Hvorfor kunne ikke den som dømmer og straffer (og som selv var den som står bak synden) tilgi uten dette blod-offeret?

Jeg klarer ikke så se godhet i noen av dine påstander over. Jeg ser bare mange store logiske huller. Det ville være spennende om du kunne svare konkret på innvendingene mine, i stedet for å komme med enda en ny preken.

Det er vanskelige spørsmål du stiller, så jeg kan ikke svare slik som du tenker på de, fordi at Gud er Gud og vi er mennesker. Men Gud har iallefall gitt oss bibelen for å bli kjent med Gud gjennom den. Og Den Hellige Ånd til dem som tar imot Han, for å forstå hva Gud i Sin nåde har gitt dem som tror på Han. Tror jeg avslutter med disse ordene :-) Det skjulte hører Herren til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
per777 skrev (1 time siden):

Det er vanskelige spørsmål du stiller, så jeg kan ikke svare slik som du tenker på de, fordi at Gud er Gud og vi er mennesker.

Takk for et ærlig svar ☺️

Men for å være litt kritisk: Det ser ut for meg som om du egentlig sier at man bare skal godta din versjon av det kristne budskap, uten å tenke selv.
 

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (3 minutter siden):

Takk for et ærlig svar ☺️

Men for å være litt kritisk: Det ser ut for meg som om du egentlig sier at man bare skal godta din versjon av det kristne budskap, uten å tenke selv.
 

:-) Jeg tror at Jesus er selve sannheten selv. Så derfor vil Han at jeg skal være avhengig av Han selv, INKLUDERT NÅR DET GJELDER MITT TANKELIV :-) . Jeg tror at Han er selve det nye livet jeg har fått i gave. Jeg tror også at Han er selve veien til himmelen, at Han leder meg til himmelen. Altså i bibelen sier Jesus om Seg selv: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten gjennom Meg." Da forlater jeg mine egne tanker om hvem Gud er og stoler på at Jesus er selve sannheten selv. Og at Han er Livet betyr at Han er den som føder på ny. Han har født meg på ny ved Sitt Ord og Sin Hellige Ånd, så da er det jo et nytt liv som hersker i meg som ikke var der fra før av. Jeg tror at det var Gud selv som døde på korset for meg, som fullkommen, og stod opp igjen for meg, slik at jeg skal vandre i et nytt liv, altså vandre etter Ånden og ikke etter kjødet. Jeg tror at Guds Ord er levende og er ånd og er liv, og at når jeg fyller meg med bibelen og tror på det som Jesus sier om Seg selv hvem Han er og hva Han har gjort for meg blir jeg fylt av Ånden og da blir det naturlig for meg å følge Han i og med at jeg ikke makter noe mot sannheten, bare for sannheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...