Gå til innhold

Verdt å oppgradere? Til hva?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har per i dag en pc med i9-10900k, RTX 3070 og 32gb ddr4 ram. 

Spiller for det meste Escape from Tarkov i 1440p og streamer på twitch. Er også glad i å ha en film eller serie oppe på skjerm nr 2 samt 10 faner på nettleseren oppe hele tiden.

Har hørt at AMD sine X3D prosessorer skal gi mye bedre fps på Escape from Tarkov, og at AMD sine prosessorer skal være bedre til streaming.

Frister godt å oppgradere pcn litt fordi jeg merker at den er litt slugish når jeg streamer i tillegg til at jeg har 50-70 frames på Tarkov på shit settings.

Peilet meg litt inn på AMD 7800X3D, men vet ikke hvor god den er å hvor stor oppgradering det egentlig er snakk om. Cpu og skjermkort må vell også passe litt i lag for bottlenecks?

Skal kjøpe ddr5 ram i samme slengen. Ønsker å holde meg under 10.000 for cpu, hovedkort og ram. Har cpukjøler som skal passe til AM4 og AM5.

Håperdet er nok info og at jeg får hjelp da jeg aldri har rørt AMD før 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du ikke NVENC når du streamer til Twitch? Å bruke CPU stjeler ganske mye ytelse. 

7800X3D er en av de beste gaming CPUene som er på markedet, så det er absolutt ikke et dumt valg, men tror nok at et 3070 vil bli en ganske stor bottleneck selv om du spiller på lave innstillinger.

 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, TheKims said:

Bruker du ikke NVENC når du streamer til Twitch? Å bruke CPU stjeler ganske mye ytelse. 

7800X3D er en av de beste gaming CPUene som er på markedet, så det er absolutt ikke et dumt valg, men tror nok at et 3070 vil bli en ganske stor bottleneck selv om du spiller på lave innstillinger.

 

Gjorde det, men fikk plutselig STORE performance issues der jeg prøvde mye forskjellig for å fikse problemet. Blant annet å gå tilbake til å bruke cpu. Burde jo selvfølgelig prøve å endre tilbake nå for å se om reformatering og oppgradering til win11 var løsningen.

Ser mange på reddit er enig i at så lenge jwg har 3070 så vil 7800X3D være bortkastet.

Vet du hvor stor forbedring det vil være for meg å endre til 5800X3D istedet? Beholder da forhåpentligvis minnet jeg har, men er nyskjerrig på hvor stor forbedring det vil ha på systemet om jeg hadde hatt DDR5 minne. Klokkehastigheten er jo dobbelt..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...