Gå til innhold

Deltidsjobb i Oslo som student


Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel student og har nylig flyttet til Oslo, og jeg trenger å få tak i en deltidsjobb ettersom studentlånet ikke er tilstrekkelig for å dekke leien.

Jeg har nå søkt aktivt i rundt 2 uker (rundt 20 søknader) og tilpasser enhver søknad til stillingsbeskrivelsen. Har arbeidserfaring fra å ha jobbet i restaurant og bensinstasjon, i tillegg til frivillighetsarbeid.

 

På noen stillingsannonser så står det at de holder intervjuer fortløpende, mens andre har søknadsfrist.

 

Dessverre har jeg fått ingen svar så langt, og begynner å bli litt stresset over å ikke få meg jobb.

 

Hvor lenge kan jeg forvente svar før jeg bør gi opp på en jobb? Noen råd eller tips ? (Gjerne trøst og!) 

 

 

 

 

Endret av poloout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste muligheten er tilkallingsvikar i skole, barnehage og helse. Sjansen er større om du studerer noe relatert til det. Særlig helsevesenet skriker etter folk og selv om man ikke studerer noe innenfor helse er det  mulig å få seg en assistentstilling på et sykehjem. Oslo kommune som arbeidsgiver betaler egentlig ganske greit.  Man kan fint kontakte skoler, barnehager og sykehjem direkte da tilkallingsstillinger ikke nødvendigvis lyses ut.  Men er klart at disse tingene kan være ganske så slitsomt så man er forberedt på det. 

Samtidig kan denne type jobber også være ganske fine på mange måter.  Særlig på et sykehjem kan man utgjøre en forskjell for Gunnar (97) som kanskje forble alene hele livet og det er ganske viktig å huske på også og jeg mener oppriktig at mange har godt av å jobbe på sykehjem en periode for å se og lære et og annet.  

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer du ta imot telefoner fra store bedrifter og takler godt betalt nattevaktjobb så har Telenor på Fornebu greie deltidssjobber for studenter (mye av tiden går med til youtube/reddit/tv/netflix). Ingen aktive annonser akkurat nå, men om du setter opp et auto-søk på Telenor CNOC så er det nok ikke lenge til neste gang de søker 40%-ansatte igjen.

Info fra tidligere annonse(r): https://www.talentify.io/job/customer-and-network-engineer-fornebu-viken-grameenphone-j118008

Endret av ali q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...