Gå til innhold

Koble en Yamaha NS-SW50 til Focusrite 2i2 med høyttalere


si0

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt en subwoofer på grunn av manglende bass ved spilling av musikk og produsering. 

Har fra før 2 yamaha høyttalere som er koblet til en focusrite 2i2. Prøver nå å finne ut hvordan jeg kan få subwooferen koblet på også. Er bare en input-inngang på den, og begge outputene på focusriten brukes av høyttalerne. Aner ikke hvilke kabler jeg trenger, men har RCA-kabler med rød å hvit på hver siden. Håper noen med litt mer kunnskap kan hjelpe 😃

 

IMG_2542.jpeg

IMG_2544.jpeg

IMG_2552.jpeg

IMG_2553.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regardé skrev (1 time siden):

Søk "split audio output" på google? 🤔 Fant en del forskjellige løsninger. Du får se selv 🙂

Takker 👍 Ble litt vanskelig når verken høyttalerne eller subben har en output. Leste også at sub vanligvis ikke skal kobles inn i en slik audio interface, men må bruke den til høyttalerne.

Lenke til kommentar
si0 skrev (1 time siden):

Takker 👍 Ble litt vanskelig når verken høyttalerne eller subben har en output. Leste også at sub vanligvis ikke skal kobles inn i en slik audio interface, men må bruke den til høyttalerne.

Kan ikke så mye, men jeg har fått mye gjennom åren og fungere, tross for at det ikke vært riktig, eller optimal løsning. Jeg tenker at ettersom du har en subwoofer med egen strømforsyning, og hvis du får splittet kanalen ut, og delt den med høytalerne, burde det gå. 

Har selv en yamaha keyboard jeg kjør rett i iphone eller ipad med en kameraadapter. Kan egentlig koble inn hva av instrument jeg vil med kameraadaptern til iphone/ipad. Fungerer fint med musikkprogram, garageband. Sen kan man ju kjøre bluetooth til høytalersystem. Litt of topic i guess, men! 
 


Lykke til! 
🥳
 

 

Endret av Regardé
Lenke til kommentar
JohnMerrick skrev (15 timer siden):

Du har kjøpt feil subwoofer. Vet ikke om du kan få det til å fungere på et vis, men sub'en du har kjøpt er ment for stereoanlegg og hjemmekino, ikke studio bruk. Om du vil ha Yamaha, så er HS8S et eksempel på hva du er ute etter:

https://evenstadmusikk.no/yamaha/1059371/yamaha-hs8s-subwoofer

Her kobler du interfacet til sub'en, og så videre sub'en til monitorene.

Ja, ser sånn ut. Tenker å få returnert den nå.

HS8 så bra ut men litt over budsjett.

Tror du denne kan funke? Ikke XLR inngang da.

https://www.gear4music.no/no/Opptak-og-datamaskiner/PreSonus-Eris-Sub-8BT-2nd-Gen-Subwoofer/5S83?origin=product-ads&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIk_Ca9bGHhAMVRgCiAx2PWAzgEAQYASABEgKeFfD_BwE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...