Gå til innhold

En ærlig diskusjon rundt menneskelig frihet.


Anbefalte innlegg

Skal prøve å holde dette kort, og moderators om dette er under feil kategori flytt gjerne tråden.

Mitt spørsmål er: hvor går definisjonen på menneskelig frihet for utøvelse av musikk?

Jeg har spilt gitar i over 20 år, aldri fått noe klager. Jeg flyttet nylig til en toppleilighet hvor jeg fort fikk både nabo under mot meg (enda jeg hører deres støy, prat, baby som gråter om natten så jeg våkner - ikke klaget på dette) samt styret i mot fordi jeg synger og spiller gitar.

Jeg bor i en av Norges 3. største byer, hvor det er støy fra 4 felt bilvei rett utenfor, oppusning tid til annen, andre som spiller dunk-dunk musikk.

Jeg har en liten 15 watts gitarforsterker hvor jeg har slått ned lav-frekvensen så mye at det går utover min tone og er påpasselig at det ikke er til sjenanse. Hva mer kan jeg gjøre?

Venter på svar fra styret, jeg ga de noe å tygge på vedrørende Norsk lov..

Jeg har delvis levert min oppsigelse for jeg orker ikke mer, alle fortjener en følelse av å leve i sitt hjem. Aldri fått noen klager andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke veldig konstruktivt å snakke om menneskets frihet i denne situasjonen. Din frihet til å spille musikk er i direkte konflikt med dine naboers rett til å kunne leve et sted uten støy.

Kan jeg foreslå hodetelefoner?

Hilsen bassist som bor i flermannsbolig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...