Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knepp i rattet -> airbag feilmelding


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg hadde en hendelse i dag da jeg kom hjem og skulle parkere bilen. Under ratting så hørte jeg noe som hørtes ut som et par knirk, etterfulgt av lyden av noe som muligens røk/ble nappet ut. Fikk umiddelbart feilmelding på airbagen, så regner med noe har skjært seg i rattstammen? Er det noen som kan ha en formening om hva det kan være? Evt om jeg kan sjekke selv hva det er visuelt? Jeg mener å huske jeg har hørt et par små knirk iløpet av dagen under kjøring, men ikke noe jeg tenkte noe mer over. Bilen ble stoppet og parker umiddelbart etterpå. 

Skal selvfølgelig kontakte verksted mandag morgen, men er veldig nysgjerrig på hva det kan ha vært. Mener å ha hørt om klokkefjær et komponent her? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klokkefjæra, eller hva enn den heter på norsk, overfører signaler fra rattet til ECCU. Ryker denne så får du feilmelding umiddelbart på bl.a. air bag. Veldig godt mulig denne har røket. Tror ikke det er så veldig dyre jobben.

Bare søk på steering wheel clock spring på Youtube så ser du hva det er.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
1 minute ago, sedsberg said:

Klokkefjæra, eller hva enn den heter på norsk, overfører signaler fra rattet til ECCU. Ryker denne så får du feilmelding umiddelbart på bl.a. air bag. Veldig godt mulig denne har røket. Tror ikke det er så veldig dyre jobben.

Nei jeg ser det er forholdsvis rimelige deler. Bare lurte på (som en uviten fersk sjåfør) hvordan det vil være å kjøre til verksted osv, men regner med det skal gå greit da. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, sedsberg said:

Skal ikke være noe problem å kjøre til verksted. Bare pass på å ikke kollider i høy hastighet.

Eller få behov for å tute for øvrig 😅 T

Testet nå. Ingen knapper på rattet og ingen tute, så der er vel synderen funnet. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...