Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorstopp


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en gammel Nissan xtrial 2008 diesel motor med automat girkasse. 
På kvelden kjører jeg hjem fra jobb. Bilen starter selv om det er -24 grader ute. Jeg kjører cirka 500 m og så får jeg motorstopp mellom gir skift ( det var det jeg fikk med meg at motoren gikk av mellom gir skift 2 til 3 liksom ) det kan godt være noe annet .

og da parkerer jeg bilen så starter jeg igjen med første forsøk 

jeg kjører lenge med 60 km i cirka 5-8 km og så motorstopp igjen.

og igjen parkerer jeg og starter. Jeg prøver med å kjøre manuell og jeg kjører korte avstander så motorstopp. 
under kjøring før motorstopp bilen ( motoren) dytter seg eller kaster seg fram ( det fulgte sånn ut ) også motorstopp

fra når det skjedde kjørte jeg totalt 20 km og ble jeg anbefalt av en hjelpsom mann og parkere bilen og kontakte forsikring osv 

han sa at bilen kan være i nødmoduos og derfor dette skjer + motorlampe

RPM kommer ikke oppover 3 under kjøring 

Da jeg kjørte til jobb som fungerte bilen som den skal 

For 1 måned siden ble DPF renset da den var tett med varsellampe på 

for meg som kan ikke mye om bilen var sånn noe i bilen er tett så bilen puster ikke som den skal eller girkasse eller minus gradene ute som kan være årsak , veldig usikker

håper at noen kan hjelpe meg med det med erfaringer eller noen som kanskje har opplevd det samme eller har litt infor og råd 

takk

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sedsberg : Så di tror at det er fortsatt DPF som er problemet ?! 
For en måned siden når DPF varsellampe kom opp så etter 30 min kjøring kom motor lampe opp og når jeg var på verksted klarte han å rense sa han det også fjerne DPF lampe men han sa han klarte ikke fjerne motor lampe da diagnose verktøyet passer ikke eller klarer ikke det, må ha en annen diagnose verktøy som kan kanskje bilforhandler ( Nissan ) har den og i tillegg til fikk han betalt for det selv om han ikke klarte å fjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...