Gå til innhold

Hvordan sette opp det beste MESH nettet - Deco X20


Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av 4stk Deco X20 noder for å forhåpentligvis få til et bedre trådløst nett her hjemme.

Asus RT-AC87U har fått hvile seg og opp skal disse nodene.

Jeg har så langt koblet opp hoved-noden som er kablet rett i modemet, den har arvet navn og passord fra det gamle nettverket og alt er så langt fint.
Til hjemmekinoen i kjelleren, hvor jeg har betong som etasjeskille, så har jeg fra før dratt cat6 kabel som går direkte i TV for at den skal få stabilt nett til både lokalt og eksternt strømmet innhold, fortsatt so far so good. 

Så kommer vi til hvorfor jeg har gått til innkjøp av mesh, for i kjelleren har jeg så godt som null dekning både på wifi og mobil fra før. Tanken min nå er jo å enten få opp en node i kjellertrappa og en i kjelleren slik at disse kommuniserer med hverandre og skaper god dekning der nede.

Eller! Nå kommer spørsmålet, er det her heller smart å koble en node på det kablede nettet jeg har dratt ned til hjemmekinoen? For nodene har jo to nettverksporter, så jeg kan jo fortsatt viderekoble fra noden og til tv'n slik at den beholder sin kablede trygghet, men vil denne noden da utnytte det kablede nettet og gi god wifi dekning OG kunne brukes på samme nettverksID som den noden som er kablet i 1.etg samtidig? 
Eller vil nodene aller helst kun kommunisere med hverandre trådløst og at de begynner å krangle om det er to noder som er kablet og koblet til det samme trådløse nettet? 


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...