Gå til innhold

Javascript: Hvorfor vil ikke koden fungere?


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har funnet en liten kode jeg tenkte å bruke, men bare endre litt på. I koden i HTML-dokumentet er det oppgitt en klasse ved bruk av "ID" og ikke "class". Greit nok. Men jeg vil endre fra "ID" til "class" siden det er det jeg har behov får å bruke. 

Men når jeg endrer fra getElementById til getElementByClassName så vil ikke koden fungere. 

Hvorfor? Hva er det jeg ikke gjør riktig her? Har prøvd å bruke getElementsByClassName uten hell. 

Er det ikke mulig å "target" class i JS? 

// 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

getElementByClassName eksisterer ikke.

getElementsByClassName returnerer en liste over elements og du må hente riktig element. Trolig er det første item.

Her er en JSFiddle som bruker getElementsByClassName.

var data = document.getElementsByClassName("my-class");
console.log(data[0].innerHTML);

https://jsfiddle.net/c2815wjk/

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (8 timer siden):

getElementByClassName eksisterer ikke.

getElementsByClassName returnerer en liste over elements og du må hente riktig element. Trolig er det første item.

Her er en JSFiddle som bruker getElementsByClassName.

var data = document.getElementsByClassName("my-class");
console.log(data[0].innerHTML);

https://jsfiddle.net/c2815wjk/

 

 Takker for innlegget! 

Jeg fant en kode jeg "tweaket" litt på i CodePen. Jeg fikk den til å vise det jeg ville i CodePen, men når jeg kopierer alt over til VS Code, så virker den ikke, og jeg klarer ikke å se hvorfor. Noen idèer? 

Koden til CodePen

Rekkefølgen er litt "hulter-til-bulter" siden de er arrangert etter dato, og det er det jeg er ute etter. 
Men når jeg kopierer kodene over til VS Code så ender bildene opp i rekkefølge, og ikke sortert etter dato, og jeg river meg litt i håret av hvorfor. Siden jeg kopierer samme koden. 

🤷‍♂️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...