Gå til innhold

Problemer med ny Shuttle.

Litraphy

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Maskinen finner ikke boot device, så "enkelt" er det. Det har ikke noe med CDen å gjøre. Last ned drivere fra Shuttle til ditt , RAID driverene - installer de under XP installeringen, der setup ber deg trykke F6. Det er verdt et forsøk, selv om du ikke bruker SATA.

_

johanf

Hmm, det hørtes jo kanskje ut som en mulig grunn til at ting ikke funker. Jeg har ikke floppydisk i maskina nå. Men jeg har en liggende i en annen pc. Så jeg kan jo teste det da. Er jo verdt et forsøk. Det er altså RAID drivere jeg skulle laste ned?

Ville forresten vært fint om du kunnet funnet fram url til driveren for meg. Siden jeg ikke har peiling hvor jeg finner den :( Jeg har Shuttle modell SB61G2 om det er til noen hjelp.

Endret av DavidH
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Bare ett tips som kanskje virker. Har også hatt litt problemer med en Shuttle jeg satt opp med samme type disker. Feilen lå nemlig i noe så enkelt at dersom en WD disk står som master, så skal den IKKE ha noen jumpere. Min hang seg på samme sted som din, og var gruelig sein også før den hang seg. Knoppix funker fordi du booter fra CD, og da bruker en ikke Harddiskene. Problemet mitt fikk jeg løst med en gang bare ved å fjerne jumperen på WD disken. Merkelig at dette ikke står noe sted, for det er utypisk løsning. Jeg fikk tips fra Amraam om at det kunne være problemet.

Håper det funker.

:thumbup:

Skrevet

Hvis det ikke funker, prøv å boot med en disk bare. Eller lån deg en tom disk til en kompis for å se om de funker. Kan jo være harddisken som er "fucka" på en eller annen måte...

Skrevet

Diskene kan ikke være fucka tror jeg. Fordi når jeg testa pcen i Knoppix så hørte jeg på musikk og sånt fra diskene. Holder fremdeles på å teste tipset om jumperene. Så skal vi se om det er der problemet ligger. Rammen er forresten testet og helt ny for 2 dager siden. Samme gjelder prosessoren. Alt funker nemlig perfekt i Knoppix.

Skrevet

Hehe, helt i orden :) Jeg har nå testa å skifte litt på jumperene også. Uten at det hjalp heller. Nå begynner jeg seriøst å lure hva som kan være galt. Men jeg blir mer og mer mistenksom på diskene mine. Med tanke på at alt funker strålende i knoppix. Men fortsett å kom med tips. Finner sikkert ut hva som ikke stemmer til slutt :)

Skrevet

Hei ett siste tips fra meg basert på følgende:

Skulle bytte ut en liten HD som jeg hadde i min Shuttle med en WD 120. Fant ut at jeg ville beholde det som var på den gamle og kjørte derfor "Ghosting" av den gamle over på den nye. Det så helt greit ut helt til jeg skulle boote. Forsøkte alt med å sette den aktiv i i Fdisk osv osv uten at den fant noen bootsektor på den nye disken. Formaterte hele greia og forsøkte på nytt, men samme resultat. Siste forsøk har en tendens til å virke, så derfor denne løsning som virket for meg: Boote på nytt fra win XP CD'n og partisjonere HD på nytt med dette programmet (NBNBNB!Slett alle partisjoner først, og opprett så nye!!!). (Om du skal klone disken med en annen, så sett partisjonen litt større enn den opprinnelige partisjonen) Det er også viktig at HD'en du kloner fra ikke har sittet i en annen maskin, for da blir alle "settings" feil. Bruk ikke Quickformat, og sett riktige "funksjoner" for partisjonen.

Mulig det fungerer nå, men som sagt ikke klone en gammel HD fra en annen maskin. Slett alt og lag ny "programpartisjon"

:)

Skrevet

Problemet er det at begge diskene mine er fyllt med serier, mp3 og filmer jeg veldig veldig nødig vil slette. :( Utenom ca 30gb på den ene disken som jeg bruker som windows partisjon. Er vel kanskje ingen annen løsning enn å kjøpe enda en disk da. Hmm....

Skrevet

Hm, mistenkte noe slikt ja.

Forsøk å slette windowspartisjonen først (Med "XPCD'n"), og så opprett en ny fra "unallocated space" er det vel det heter. La de andre partisjonene være. En ekstra HD tror jeg du vil få problemer med da poweret og plassen i Shuttelen er temmelig lite. P.S. Ser ut som du heller kan trenge en DVD-brenner snart for backup og tømming av HD.

Lykke til og håper det virker!

:thumbs:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...