Gå til innhold

Narsisisten's språk


Anbefalte innlegg

En narsisist vandret på jorden, han snublet over et ark som var 90 tusen år gammelt. Han plukket opp arket og leste det så sa han: "Her står det 90 000 år gammel skrift, og skriften taler til meg direkte" så gikk han videre til neste plass på jorden og fant neste ark, gjorde det samme der.

Etter det hadde gått 20 år så hadde mannen plukket opp 1000 ark overalt i verden, alle var 90 000 år gamle. Narsisisten slo seg ned og tok en kopp kaffe så sa han: "Hehe, hvis det bare var flere enn meg som hadde klart å finne 1000 ark med 90 000 år gammel skrift på som talte direkte til meg, vel hvem andre kunne den talt til, det må jo være til meg" sa narsisisten.

Narsisisten begynte å bygge trebygninger som i dag ble kalt kirker, og narsisisten gikk inn der og begynte et helt "orkester" av tilbedninger til arkene. Narsisisten tok på seg ei kåpe og begynte å synge til arkene.

Så sa narsisisten: "Disse 90 000 år gamle arkene er til meg selvfølgelig"

Da kom det en vis mann inn i kirken og sa til mannen: "Disse arkene var ment for folkene som levde for 90 000 år siden, de visste ikke engang at jorden ville bestå så lenge engang, mye mindre at du er her etter så lang tid"

Det er 110% garantert at arkene var ment for folkene som levde for 90 000 år siden. Kulturene som bar arkene er gått i oppløsning, de eksisterer ikke engang, og folkene som levde der er heller ikke her lengre, verken fysisk eller genetisk. Ideene de bar er gruslagte. Alle strukturer, former, sirkler, ideer, skrifter, tanker, gener er alt sammen borte.

Disse arkene har ingen tilhørighet engang. Det er fordi arkene er så fjerne for oss at de "åpner" fantasien så mye. Jo fjernere arkene er, jo mer åpner de fantasien. Jo mer du liker arkene, jo mindre er de ment for deg. Er ikke det ironisk? Jo mer du liker de, jo mindre er de ment for deg. Og jo mer du forstår arkene, jo mindre vil du like de.

Hva gjør menneskene som kommer inn i en verden de ikke forstår? Jo de utforsker det de kan utforske, og så skriver de ned det som er utenfor hånds rekkevidde. Mer behøves ikke sies.

"Hei hei verden, her er jeg første primat på jorden, jeg skal nå utforske gresset, men jeg rekker ikke ut til universet, jeg skulle ønske jeg rakk ut med hånden, men må nå heller ta fatt i pennen istedet"

"Jeg begynner med å tegne ned noen symboler som jeg ser, og jeg tegner de i steinene, det blir litt mystisk dette her, men de fremtidige vil jo se noe her iallefall"

"Nå har vi kommet såpass langt med dette at det er blitt en hel bok av det på 1000 sider, men JØSS, nå forstår vi hva dette er for noe, nå legger vi boken død" og 1000 år går uten at noen bryr seg om boken, noe mystisk har skjedd i mellomtiden. Så vekker folkene den opp igjen etter 1000 år fordi den er så interessant, og religionen får nytt liv igjen hvor de gamle hadde løst gåten og lagt den død.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...