ZoRaC Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Har et skjema som ikke har noen "submit-knapp", men en vanlig "button". Hvordan kan jeg får til slik at når man er i skjemaet og trykker "enter", så blir den knappen "trykket" på?
Torbjørn Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 <form onsubmit="this.form.button_name.click()"> din knapp: <input type=button name=button_name value="magic"> </form>
Gilbert Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 det går vel av seg selv? så lenge du befinner deg innenfor <form> og </form> lister et par kjekke ting - noe er javascript vel og merke, men interessant når man likevel jobber med form. accesskey - <input type="BUTTON" accesskey=' h '> denne gjør at man kan bruke H som hurtigtast (Alt + h ) document.formnavn.submit - <input type="button" onclick="javascript:document.formnavn.submit()"> denne kan du putte hvor som helst - jeg bruker den ofte i tekst-linker.
Torbjørn Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 gode tips der! fjartan: en vanlig button vil ikke trykkes når man trykker enter. bare submitknappen.
Gilbert Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 torbjørn > jepps, leste ZoRaCs innlegg litt for fort. Det er selvfølgelig bare submit -knapper som påvirkes av enter I hvilke tilfeller tenker du å bruke noe annet enn submit som button ZoRaC? Visuelt er det vel det samme?
ZoRaC Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Skrevet 15. januar 2004 I hvilke tilfeller tenker du å bruke noe annet enn submit som button ZoRaC? Visuelt er det vel det samme? Skal utføre en JS funksjon. Skjemaet skal ikke submit'es i det heletatt. Torbjørn: Koden din virket ikke... "onsubmit" er vel hva som skal skje når man trykker submit? og jeg har jo ingen submit-knapp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå