Gå til innhold

Erfaringer med T-We fra Telenor app og smart TVer?


Anbefalte innlegg

Min eldrene mor har en 10-15 år gammel Sony LCD TV og en boks fra Telenor med T-We. Hun slet med å ha to fjernkontroller og at det ble mye rot og tull. Jeg fant en universalfjernkontroll, men den er også litt tullete. Det var One For All Evolve 2 URC 7125.

Så nå lurer jeg på om det er enklere for henne å ha en nyere smart tv og få heller T-We appen inn der. Hun er vant med å bruke den på iPad. Men jeg har verken smart tv eller T-We selv (Bruker Apple TV). Så bare lurer på om noen her inne har noen erfaringer å dele. Og kanskje spesielt om de har noen eldre foreldre som bruker det og er fornøyd. Målet mitt er å forenkle så mye som mulig og gjøre at det er færre kilder til feil hun kan gjøre.

Takk for info!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NULL skrev (På 3.9.2023 den 9.46):

Du kan sette opp T-We-fjernkontrollen til å håndtere TV-en også. Har gode erfaringer med det. Instruksjon: https://www.telenor.no/kundeservice/tv/dekodere-og-fjernkontroller/t-we-boks-ii/fjernkontroll/bytte-fjernkontroll/#tv

 

Jeg hadde før testet å sende signal via HDMI, men TVen støttet ikke dette. Men denne metoden ved å omprogrammere fjernkontrollen var ny for meg. Så det kan jeg teste. Takk!

Lenke til kommentar
10 hours ago, AKIRAx77 said:

Jeg hadde før testet å sende signal via HDMI, men TVen støttet ikke dette. Men denne metoden ved å omprogrammere fjernkontrollen var ny for meg. Så det kan jeg teste. Takk!

HDMI CEC var støttet av Sony-tv-en jeg kjøpte i 2009 i hvert fall. Sony hadde riktignok et eget navn på det når det skulle aktiveres i menyene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...