Gå til innhold

Erfaringer med T-We fra Telenor app og smart TVer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldrene mor har en 10-15 år gammel Sony LCD TV og en boks fra Telenor med T-We. Hun slet med å ha to fjernkontroller og at det ble mye rot og tull. Jeg fant en universalfjernkontroll, men den er også litt tullete. Det var One For All Evolve 2 URC 7125.

Så nå lurer jeg på om det er enklere for henne å ha en nyere smart tv og få heller T-We appen inn der. Hun er vant med å bruke den på iPad. Men jeg har verken smart tv eller T-We selv (Bruker Apple TV). Så bare lurer på om noen her inne har noen erfaringer å dele. Og kanskje spesielt om de har noen eldre foreldre som bruker det og er fornøyd. Målet mitt er å forenkle så mye som mulig og gjøre at det er færre kilder til feil hun kan gjøre.

Takk for info!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NULL skrev (På 3.9.2023 den 9.46):

Du kan sette opp T-We-fjernkontrollen til å håndtere TV-en også. Har gode erfaringer med det. Instruksjon: https://www.telenor.no/kundeservice/tv/dekodere-og-fjernkontroller/t-we-boks-ii/fjernkontroll/bytte-fjernkontroll/#tv

Jeg hadde før testet å sende signal via HDMI, men TVen støttet ikke dette. Men denne metoden ved å omprogrammere fjernkontrollen var ny for meg. Så det kan jeg teste. Takk!

Skrevet
10 hours ago, AKIRAx77 said:

Jeg hadde før testet å sende signal via HDMI, men TVen støttet ikke dette. Men denne metoden ved å omprogrammere fjernkontrollen var ny for meg. Så det kan jeg teste. Takk!

HDMI CEC var støttet av Sony-tv-en jeg kjøpte i 2009 i hvert fall. Sony hadde riktignok et eget navn på det når det skulle aktiveres i menyene...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har hørt at TCL har en funksjon/app som gjør at man kan scanne kanalene man har i TV-bokser og få alt presentert i en sømløs integrert løsning på TV. Jeg aner ikke om dette stemmer, og om alle norske TV-tilbydere (AiB, Telia, Telenor) støtter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...