Gå til innhold

Monitor på reprasjon - tid for kreve noe nytt / tilsvarende / penger tilbake?


ray001

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en monitor, og fikk problemer etter 2 år, men 5års reklamasjons tiden er jo innafor. Noe som leverandør selv sier til meg, og jeg får levert monitor i retur.

Leverte monitor inn 17 juli på posten. Har ikke fått noe svar om hvordan det går med monitor. Har heller ikke noe låne monitor.

Hvor lenge må en vente før en kan kreve noe nytt / tilsvarende / penger tilbake?

Jeg ønsker å bytte inn / kjøpe ny monitor hos leverandør. Og har gitt lyd om at jeg ønsker å ha en slik handel. Men får ikke noe svar ifra leverandør. Ønsker å bytte til den nye Samsung Odyssey Neo G9 G95NC, med at jeg legger inn mellomlegg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, ray001 said:

Har kjøpt en monitor, og fikk problemer etter 2 år, men 5års reklamasjons tiden er jo innafor. Noe som leverandør selv sier til meg, og jeg får levert monitor i retur.

Leverte monitor inn 17 juli på posten. Har ikke fått noe svar om hvordan det går med monitor. Har heller ikke noe låne monitor.

Hvor lenge må en vente før en kan kreve noe nytt / tilsvarende / penger tilbake?

Jeg ønsker å bytte inn / kjøpe ny monitor hos leverandør. Og har gitt lyd om at jeg ønsker å ha en slik handel. Men får ikke noe svar ifra leverandør. Ønsker å bytte til den nye Samsung Odyssey Neo G9 G95NC, med at jeg legger inn mellomlegg selvfølgelig.

Alt slikt skal vurderes i sak-til-sak, siden nytte for kunden skal vurderes mot vanskelighetsgrad for å reparere.

For en pc / laptop er det slått fast at grensen er et sted under 6 uker (uten lånepc). 

For en monitor, om du har en ekstra hjemme eller har fått låne, så er vil jeg tro at ca 2mnd er grensen. Om du er uten pc i mellomtiden, så er det nok under 6 uker.

 

Jeg ville skrevet til butikken og krevd at avhjelp skal være ferdig innen 17.september. Skriv gjerne også at du kan oppgradere med mellomlegg, siden butikken tjener på det. Om butikken ikke gjør avhjelp innen tiden, så kan du nok heve kjøpet.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...