Gå til innhold

Lønn lagermedarbeider


Gjest 70ee1...82e

Anbefalte innlegg

Gjest 70ee1...82e

Har snart fullført prøvetid som lagermedarbeider, slik jeg forstår det vil jeg bli tilbudt fast der. Arbeidsplassen ligger i grensa mellom Oslo/Viken-området. Det jeg stusser på er lønnsnivået, jeg synes det er veldig lavt. 430 000 i året. Det blir lite å sitte igjen med mtp leiepriser i området og man må ha bil for å komme seg på jobben. Jeg antok jo at det var på grunn av at jeg var i prøvetid men mitt inntrykk er jo at jeg ikke vil få noe betydeligere høyere lønn med fast ansettelse.  Jeg har tidligere jobbet et annet sted på lager for  4-5 år siden og da lå jo lønna den gangen oppe i 500 000. Og den arbeidsplassen er jo 10-20 minutter unna med bil fra der jeg jobber nå. Har snakket litt med kollegaer fra den jobben, og de ligger på 550-600 på et godt år hvis bonusene er gode også.

Søker tarifflønna så jeg ligger jo den på 520 000 nå, og hadde jeg hatt det i lønn ville jeg vært ganske fornøyd. Hva er egentlig en vanlig lønn innenfor dette yrket? Jeg får inntrykk av at det spriker veldig fra arbeidsplass til arbeidsplass. Når jeg søkte på jobber før jeg kom dit jeg er nå ble jeg jo tilbudt jobb flere steder men da lå jo timeslønna rundt 190-205 kr timen som syntes er veldig stusselig for en arbeidsplass i Oslo og Viken, da mange av disse arbeidsplassene krever at du har en bil da de som regel ligger langt unna bussholderplasser og lignende. 

Anonymous poster hash: 70ee1...82e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønna varierer mykje frå arbeidsplass til arbeidsplass. Levekostnadane i området er eit ledd i lønnsnivået, men også kor god tilgangen er på arbeidskraft er viktig.
Garantilønna etter tariff var 231 kr timen i fjor, dei som også er truckførar får eit tillegg som er avhengig av type truck.

Det er nok ingen automatikk i at du går opp i lønn etter prøvetida, men enkelte arbeidsplassar praktiserer ei slik ordning. Det kan likevel være fornuftig at du sjølv tek initiativ til ein slik samtale før prøvetida går ut. For sjølv om det kanskje ikkje er så aktuelt for deg å seie opp jobben utan å ha ein ny jobb å gå til så er det eit argument som kan bruke ved å kreve å få ei lønnsjustering om du ikkje skal seie opp og være borte etter 14 dagar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...