Gå til innhold

Jeg vil jobbe som elektriker offshore


Anbefalte innlegg

Jeg har kommet inn på elektro på vgs og har veldig lyst til å få en jobb på oljeplattform som elektriker/automatiker. Hva bør jeg isåfall gjøre for å få en størst mulig sjanse til å jobbe på oljeplattform ( har lest at det er litt vanskelig å få jobb). Mange sier at jeg trenger mye relevant erfaring, men hva betyr det. Hvilke kurs er relevante og hvilke fagbrev er relevante?

 

og hvilke selskaper kan jeg jobbe i?

 

Mange vil ha elektrikere med 2-3 års bakgrunn, da lurer jeg på om det går an å bli maritim elektriker å jobbe på båt i 2 år også gå over til oljeplattform?

 

 

Endret av Sveinung100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fagbrev er et must selvsagt.
Offshore sikkerhetskurs er et krav, som regel vil dette bli gjort i regi av arbeidsgiver.

Få erfaring onshore i produksjon/feilsøking/service/installasjon av utstyr til offshore eller som du nevner å få erfaring fra båt ala FPSO (dette regnes også som offshore).
Det er flere bedrifter som lyser ut lærlingplasser til offshore, avhenger litt hvor du er bosatt. Her er det mange om beinet.
Å være tidlig ute med å ta kontakt med bedrifter som driver med offshore og forhøre deg med muligheter til å jobbe offshore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...