Gå til innhold

Redde fil som ikke ble synkronisert via Google Drive


TBJ

Anbefalte innlegg

Problem:
Jeg lagret en fil på PC'en i Google Drive. Dessverre var det mange store filer som skulle synk'e samtidig, så den aktuelle filen var dessverre ikke synket ferdig da jeg slo av PCen (jeg trodde / innbilte meg det, men sjekket dessverre ikke).

Disken ble så tatt ut av maskina, og ny harddisk satt inn som jeg så installerte Windows på nytt på.

Etter å ha installert Windows og Google Drive på nytt, så jeg til min store fortvilelse at filen ikke hadde blitt synket.
Satt tilbake den gamle harddisken, men av en eller annen grunn så mener maskina at den disken ikke er bootbar lenger.... 😟
Jeg får den selfølgelig opp som en disk (partisjon) i min nyinstallerte Windows og kan lese av alle filene der.
Men ... hvor er min fil blitt lagret?   Og kan jeg på en eller annen måte få den frem igjen?

Har lest meg til at filene blir cache't under Appdata\Local\Google\DriveFS, men der er "ingenting" lesbart på normal måte.
Leste også at filene kun kan tilgjengeliggjøres via virituel drive og kun når Googl Drive kjører på PC'en...

Sukk!   Er alt håp om å få ut filen borte, eller finnes det håp?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen personlig erfaring med å prøve å recover data fra DriveFS-katalogen, men denne ser ut til å ha noen bra tips: https://stackoverflow.com/questions/64757055/recovering-google-drive-file-stream-files-lost-due-to-system-failure-during-uplo

Men jeg ville starte med å ta backup av filene du har på Google Drive først, siden fremgangsmåten beskrevet involverer å prøve å kopiere den gamle katalogen over til den nye harddisken og håpe at Drive vil gjenoppta synkingen. Ta dine forhåndsregler for at det ikke blir noe kluss mellom gamle og nye filer (så backup av alt på Google Drive først til lokal maskin, også ville jeg vurdert å fjernet alt som er på Google drive før tipset prøves).

Et nyttig verktøy når man driver å kopierer og tar backup på denne måten kan være å bruke Diffmerge fra SourceGear for å sjekke om kataloger og filer er faktisk like: https://sourcegear.com/diffmerge/

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...