Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda cx5 2017 bakre øvre støtdemperfeste er løsnet.


Anbefalte innlegg

Jeg er på tur og 40 mil hjemmefra og kjører en bil med knekt støtdemperfeste. Det bråker og høres ikke bra ut. Jeg merker ingen ting på kjøreegenskapene. Er det forsvarlig å kjøre hjem? Her jeg befinner meg er det milevis til verksted uansett.

Endret av BalderHv
Lenke til kommentar
  • BalderHv endret tittelen til Mazda cx5 2017 bakre øvre støtdemperfeste er løsnet.
Videoannonse
Annonse

IKKE kjør med brukket støtdemperinnfestning, Jeg vet ikke hvor den er brukket men det KAN gjøre at den løse delen banker i filler karosseriet der delene møtes. 
At du ikke merker en fraværende støtdemper forteller at du ikke vet hva du kjenner etter, for det har STOR innvirkning på kjøreegenskapene. 

Lenke til kommentar

At disse alu støtdempertoppene går i oppløsning bak på Mazda er helt vanlig. Jeg har hatt flere av disse inne hvor hele støtdemperen bak er løs og den står å slamrer i dempertårnet. Jeg gir ofte PKK mangler på at disse toppene er sprekt.

Rent PKK messig så får man ikke gitt kjøreforbud på en løs støtdemper så ut ifra situasjonen hadde jeg selv kjørt til nærmeste verksted, muligens lenger.

Hos Mazda får man ikke kjøpt løse støtdempertopper og det blir komplett støtdemper til flere tusen. Uorginalt får man tak i løse topper og løst dette til en langt hyggeligere pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...