Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øresus i forbindelse med forkjølelse


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært kraftig forkjølet. Ble helt tett i venstre øre. På tirsdag prøvde jeg å utligne trykket ved å holde for nesen og blåse ut og opplevde at det var vanskelig og det spraket mye i øret som er tett. Kort stund etterpå snøt jeg meg og tok litt hardt i. Da fikk jeg voldsomt øresus på det øret som er tett. Skikkelig høyt sus. Dette har vært slik siden tirsdag kveld. Er konstant hele døgnet. Kjenner jeg preges veldig av det og er stresset for at det ikke vil gå over. Har litt nedsatt hørsel også på dette øret pga forkjølelsen og høye lyder blir veldig ubehagelig. 
 

Har noen opplevd dette og blitt bra igjen? Hvor lang tid har det tatt før susingen avtar? 

Endret av Hanne-Kristin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 56a18...89e

Er helt vanlig. Stikk ut å kjøp nesespray. 
spray i nesen deretter legg hodet bakover ligg en stund så prøver du å utligne trykket ved å holde for nesen. Gjenta til det er bra igjen.

Anonymous poster hash: 56a18...89e

Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 timer siden):

@The Very End Det er så paradoksalt at frykten for varig øresus når man har øresus bidrar til økt sjans for varig øresus! Kroppen er herlig! :p

Til TS, sliter med lignende i høyre øre. Så du er ikke alene. God bedring :) 

Har du blitt slik etter forkjølelse? Hvor lenge har det vart? Har du vært hos lege?

Endret av Hanne-Kristin
Lenke til kommentar
Hanne-Kristin skrev (19 timer siden):

Har du blitt slik etter forkjølelse? Hvor lenge har det vart? Har du vært hos lege?

Sånn har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Har dykket endel også, som gjør at det kan være litt vanskelig å utligne noen ganger, når jeg er forkjølet.
 

Har vært hos legen, og det var liksom ikke alvorlig nok til å ta det så mye lenger. Bruker Physiomer Strong Jet når det blir tett. Sprayer godt inn og legger hodet litt bakover og la det renne mot det øret som er tett (høyre for min del), pleier å fungere fint og lindrer. NB! Denne jetten er STERK, kjennes ut som du blir spylt i toppen skallen omtrent! Så det er ubehagelig, men ikke farlig. Finnes en svakere utgave også. Siden det er saltvann så blir man ikke avhengig heller, så du kan bruke den så mye du orker :) 

Verdt et forsøk, men ta selvsagt kontakt med lege om du er bekymret. Internett er ikke helt plassen for medisinsk kompetanse ;) 

 

https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/pollenallergi/physiomer-strong-jet-nesespray,5001188?gclid=CjwKCAjwpuajBhBpEiwA_ZtfhaagiMu-InSGpCWHGY4QjkPdCQxQm2F7ZcASao0vBXa0AR8nLZtLKhoCsSUQAvD_BwE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...