Gå til innhold

Hjelp til å tenke nytt


Anbefalte innlegg

Finnes det noe(n) man kan kontakte for litt hjelp til å få ideer til yrker som passer en? 

Jeg har vært i samme jobb i veldig mange år nå, og selv om rollen har utviklet seg noe er jeg ganske lei. "Problemet" er at jeg ikke klarer å se for meg hva annet jeg kan drive med, ut i fra den bakgrunnen jeg har. Å bytte jobb bare for å gjøre omtrent det samme hos et annet selskap, er ikke interessant. Jeg er lei av det og kunne tenke meg å prøve noe annet. 

Selv om jeg ikke driver med noe top secret spennende greier, så ønsker jeg ikke å dele for mange detaljer her på åpent forum. I tilfelle sjefen, kollegaer eller andre jeg er i kontakt med lusker her og kjenner meg igjen. Men er det noe(n) man kan kontakte for slike ting? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du omskolering eller bytte uten ekstra skolegang? Tenker du omskolering kan du jo først forsøke å kontakte en rådgiver på en aktuell skole. Eventuellt har NAV også en del rådgivere som jobber med omskolering, men vet ikke om man får snakke med dem uten å være "i systemet".

Lenke til kommentar
Kikert skrev (14 minutter siden):

Tenker du omskolering eller bytte uten ekstra skolegang? Tenker du omskolering kan du jo først forsøke å kontakte en rådgiver på en aktuell skole. Eventuellt har NAV også en del rådgivere som jobber med omskolering, men vet ikke om man får snakke med dem uten å være "i systemet".

Ideelt sett skulle jeg unngått mer skolegang, men må jeg så må jeg.

Gjest 1b947...96f skrev (12 minutter siden):

Vanskelig å få snakke med nav selv om du er i systemet 😂

Alle fylkeskommuner skal drive med gratis karriereveiledning https://viken.no/tjenester/skole-og-opplaring/karriereveiledning/

Du har også private karriereveiledningstjenester hvis du har mye penger å sløse

Anonymous poster hash: 1b947...96f

Jeg bor ikke i Viken, men via linken din fant jeg denne nasjonale tjenesten:

https://karriereveiledning.no/

Det ser ut som noe jeg kan prøve. 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...