Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 3 problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda 3, hvor jeg prøvde å lokalisere morkna rør. Jeg har hatt problemer hvor bilens akselerasjon er elendig fram til 3500rpm. Slangen som har røket ser det ut som går fra diesel partikkelfilteret, inn i en form for måler. og tilbake til diesel partikkelfilter. Se vedlagt video. Er disse rørene til DPF sensor? Og kan dette ha noe med dårlig ytelse fram til 3500rpm og dårlig fuel economy?

Takk på forhånd! 

IMG_1366.mov

 

Endret av Julian R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Julian R skrev (30 minutter siden):

Slangen som har røket ser det ut som går fra diesel partikkelfilteret, inn i en form for måler. og tilbake til diesel partikkelfilter. Se vedlagt video. Er disse rørene til DPF sensor?

Jeg har ikke sett videoen, men det du beskriver er slangene til sensoren som måler trykkforskjellen over dpf.

Bytt slangene hvis de ikke holder tett og se om det kommer feilkoder.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sett videoen, men det du beskriver er slangene til sensoren som måler trykkforskjellen over dpf.

Bytt slangene hvis de ikke holder tett og se om det kommer feilkoder.

Ja, den ene slange har røket helt av. Sier det noe mer? Og er dette noe som kan påvirke motoren såpass kraftig?

Endret av Julian R
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 timer siden):

Det ser ut som at jeg har mistet notatene mine på dette og husker heller ikke. Har du målt?

Kan diagnoseapparatet ditt lese av trykksensoren til dpf?

Nei, jeg tror enten bilen er for gammel, eller så kan intrumentet ikke gjøre det. Så får ikke det dessverre.  

Men jeg tenkte jeg skulle nevne at hvis jeg kobler i fra MAF sensoren så går den mye bedre om jeg gasser på tomgang. Burde jeg prøve å kjøre den med den koblet ifra for å se hva som skjer?

Endret av Julian R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...