Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

typen sa dette til meg idag, er så såra! overragrer jeg???!!


Gjest 2e81b...3ab

Anbefalte innlegg

Gjest 2e81b...3ab

Jeg vet ikke om jeg overragrer nå, men etter jeg fikk høre dette ødela det hele dagen min, og jeg gråt når jeg kom hjem. Så kjæresten min og jeg har begge nylig blitt 18 år , vi ble sammen for 6 måneder siden, idag var jeg hos han, vi kyssa osv og midt i det sier han " Haha gleder meg til å fortelle mine fremtide barn om oss, vi kommer sikkert ikke til å kjenne hverandre om noen år, vi kommer begge til å enda opp med noen andre, ungdoms kjæreste varer ikke uansett. Hadde vært gøy å si " Når jeg var 18 så hadde jeg en videregående kjæreste, og hun var super søt, selvom jeg ikke visste hva jeg holdt på med hahaha" lo det bort, men det var sårende, han virker så forelska, og jeg elsker han, jeg vil ha han for alltid. Hvorfor sier han sånt ?

Anonymous poster hash: 2e81b...3ab

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2e81b...3ab skrev (6 minutter siden):

 Hvorfor sier han sånt ?

Fordi han er 18 og har ikke gått på smellen der han får det forstått at han ikke burde snakke uten å tenke enda 

EDIT: Ikke overtenk for mye, det er ikke sikkert han er en idiot selv om han sa noe idiotisk. Vi lærer så lenge vi lever

Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 468c8...ebe

Dere lærer. Han lærer, du lærer. Vil du ha ordentlig lærdom må dere snakke om det. Det er ikke sikkert han vil eller er klar for. 

Forsøk å ikke la det bli en konflikt, sånt kan forme alle dine fremtidige forhold. Eller naturligvis dette, dersom det varer. 

Anonymous poster hash: 468c8...ebe

Lenke til kommentar
Gjest 2e81b...3ab skrev (10 minutter siden):

Hvorfor sier han sånt ?

Fordi han har kommet til innsikten at det er overveiende statistisk sannsynlig at han har helt rett.

Det skal likevel ikke forventes av en 18-åring at vedkommende er tilstrekkelig emosjonelt reflektert til å forstå at det er veldig i utakt å dele den innsikten med sin jevnaldrende kjæreste.

Men nå vet du hvordan det er. Nyt tilværelsen så lenge det varer. Livet består ikke av et langt forhold, men en rekke lykkelige forhold med en av gangen. Vi er ikke svaner, men seriemonogame. Meningen med livet er å skape mening i livet og samle på lykkelige øyeblikk.

Endret av Skandinav
Trykkleif
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skandinav skrev (5 minutter siden):

Fordi han har kommet til innsikten at det er overveiende statistisk sannsynlig at han har helt rett.

Det er 100% sikkert at vi dør, statistisk sett. Så vi kan jo bare gi opp? Eller skal vi heller la glasset være halvfullt og leve som om *i morgen blir en ålreit dag*? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2e81b...3ab skrev (17 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg overragrer nå, men etter jeg fikk høre dette ødela det hele dagen min, og jeg gråt når jeg kom hjem. Så kjæresten min og jeg har begge nylig blitt 18 år , vi ble sammen for 6 måneder siden, idag var jeg hos han, vi kyssa osv og midt i det sier han " Haha gleder meg til å fortelle mine fremtide barn om oss, vi kommer sikkert ikke til å kjenne hverandre om noen år, vi kommer begge til å enda opp med noen andre, ungdoms kjæreste varer ikke uansett. Hadde vært gøy å si " Når jeg var 18 så hadde jeg en videregående kjæreste, og hun var super søt, selvom jeg ikke visste hva jeg holdt på med hahaha" lo det bort, men det var sårende, han virker så forelska, og jeg elsker han, jeg vil ha han for alltid. Hvorfor sier han sånt ?

Anonymous poster hash: 2e81b...3ab

Det var veldig teit sagt av han.

18 år gamle gutter sier mye teite ting.

bshagen skrev (2 minutter siden):

Det er 100% sikkert at vi dør, statistisk sett. Så vi kan jo bare gi opp? Eller skal vi heller la glasset være halvfullt og leve som om *i morgen blir en ålreit dag*? 

Enig!👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Så vi kan jo bare gi opp?

Det er jo ikke å gi opp bare fordi man har kommet til innsikt om at vi av våre forfedre, samfunnet og religion har blitt lurt til å tro på et livslangt forhold, og siden velger å innrette livet deretter.
Dette i kombinasjonen med at man egentlig ikke har så stor påvirkning av hvilken vei livet tar når man velger å være avhengig av andre mennesker i et samfunn, baner vei for mye mindre skuffelser og et mer avslappet forhold til livet generelt.

Lenke til kommentar

Det høres ut som han sa en teit vits som blir en selvoppfyllende profeti så lenge den gnager deg. Jeg tror det lureste du kan gjøre er å spørre HAN "Hvorfor sier du sånt?". Ingen her kan egentlig lese tankene til denne gutten.
 

24 minutes ago, Skandinav said:

Men nå vet du hvordan det er. Nyt tilværelsen så lenge det varer. Livet består ikke av et langt forhold, men en rekke lykkelige forhold med en av gangen. Vi er ikke svaner, men seriemonogame. Meningen med livet er å skape mening i livet og samle på lykkelige øyeblikk.

Har du aldri møtt noen som har vært i et forhold siden de var ungdommer? Du skjønner at dette bare er ditt livssyn, og gjelder ikke for alle? Du skal være forsiktig med å gi råd på den måten.

Din definisjon av meningen med livet høres litt overfladisk og hedonistisk ut. Det er litt lettvint for min smak, men det får nå så være. Poenget her er at trådstarter bør være kritisk til sånne påstander.
 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
kote skrev (10 timer siden):

Har du aldri møtt noen som har vært i et forhold siden de var ungdommer?

Joda. Og fordi det er så få av dem, så sementerer det min tro på at forskningsresultatene faktisk stemmer.
 

kote skrev (10 timer siden):

Du skjønner at dette bare er ditt livssyn, og gjelder ikke for alle?

Selvsagt. Velsignet være de lykkelige uvitende.
 

kote skrev (10 timer siden):

Du skal være forsiktig med å gi råd på den måten.

Takk for råd. Det er jeg. Jeg gir bare råd til dem som trenger det.
 

kote skrev (10 timer siden):

Din definisjon av meningen med livet høres litt overfladisk og hedonistisk ut.

Det koker ned til at all lykke består av serotonion og dopamin. Det blir ikke dypere en det. Hedonisme er ikke negativt i seg selv. Det går fint an å være hedonist og altruist samtidig. F.eks er det mange som finner lykke i å skape lykke for andre.
 

kote skrev (10 timer siden):

Poenget her er at trådstarter bør være kritisk til sånne påstander.

Helt enig. Vi bør være kritiske til absolutt alt. Vi skal også være kristisk kritikerne som er kritisk kritikerne. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...