Gå til innhold

Noen andre som spiller EU4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheDarkSycamore - SCM skrev (17 timer siden):

@Lite kreativt navn, hva slags spill er EU4? 🤔

Jeg har bare spilt EU3, men det er et Grand Strategy spill hvor du spiller et land fra ca 1400 til 1800. Spilleren har ikke totalt kontroll, landet må f.eks. ha tilstrekkelig teknologi for å få mer avansert styreform, forskjellige grupper (adel f.eks) kan prøve å true seg til policy forandringer til sin fordel, osv. (og kan gjøre opprør hvis du sier nei). Slag styres ikke manuelt som i Total War men avgjøres av faktorer som teknologi + lederskap + terreng + antall. Problemer baller gjerne på seg så man må være forsiktig, ikke krige for mye, ikke få for mye gjeld, ellers kan man før man vet ordet av det oppleve at sinte fundamentalistiske bønder e.l. gjør revolusjon 🤪😆

Spilte gjennom EU3 med Norge, Burgund og Polen 😀

Lenke til kommentar
Entern skrev (14 timer siden):

Jeg har bare spilt EU3, men det er et Grand Strategy spill hvor du spiller et land fra ca 1400 til 1800. Spilleren har ikke totalt kontroll, landet må f.eks. ha tilstrekkelig teknologi for å få mer avansert styreform, forskjellige grupper (adel f.eks) kan prøve å true seg til policy forandringer til sin fordel, osv. (og kan gjøre opprør hvis du sier nei). Slag styres ikke manuelt som i Total War men avgjøres av faktorer som teknologi + lederskap + terreng + antall. Problemer baller gjerne på seg så man må være forsiktig, ikke krige for mye, ikke få for mye gjeld, ellers kan man før man vet ordet av det oppleve at sinte fundamentalistiske bønder e.l. gjør revolusjon 🤪😆

Spilte gjennom EU3 med Norge, Burgund og Polen 😀

Spilte det jeg og haha, og jeg digget det. Men eu4 er tusen ganger mer komplekst og bedre, pluss det er haugevis av DLCer og oppdateringer som slippes kontinuerlig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...