Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg usikker på meg selv eller er dette normalt ?


Gjest 2ac9d...34d

Anbefalte innlegg

Gjest 2ac9d...34d

Jeg er en tynn kvinne, har håndfull pupper, avrage looking, og liten rumpe. Når menn viser interesse for forhold vil jeg gjerne ikke være i en, eller om jeg blir det er det så mye stress, om at han kanskje kommer til å slutte å like meg, eller finne noen som er bedre (på mange mulige måter) en som ikke er sjenert, og vet hvordan man skal snakke med folk, en med større rumpe eller bryst. Og om han gjør det at dette kommer til å påvirke min selvtilitt enda mer, så da vil jeg ikke prøve engang å være i et forhold. Jeg lurer på om det er flere som har det som meg eller om det bare er meg? Og hva jeg evt kan gjøre for å slutte med denne tankegangen og få bedre med meg selv ?

Anonymous poster hash: 2ac9d...34d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke bare deg. Det er mange som har det sånn, og det er mange som ikke har det sånn. Folk er like og folk er forskjellige. Det er helt vanlig å være unik. Jeg annbefaler deg å være unik som deg selv, ikke som en annen du tror andre liker. 

Noen menn du møter vil kunne folate deg for noe de opplever som en oppgradering, andre vil elske deg for den du er så lenge du behandler de bra. Det er ingen garantier for noe som helst, du må bare ta noen sjangser. Lær deg å like deg selv, legg gjerne litt energi i å være den beste versjonen av deg selv, men ikke bruk tid på å prøve å være noen du tror andre liker. Det er ikke deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst er det alltid en faktor man ikke har kontroll på i et forhold - den andre. Man kan aldri "sikre" seg at man ikke blir forlatt. For å aldri oppleve et slikt nederlag, så må man unngå å komme i et forhold, men så skal man unngå en masse i livet også hvis man ikke tåler motgang.

Så hvordan kan du øke sjansene for at en partner ikke forlater deg? 

Jeg ville fokusert mer på din egen trygghet. Hvis du fremstår svært usikker og engstelig, er det vanskelig for både deg og din eventuelle partner å finne trygghet i forholdet. En person som er svært trygg på seg selv, og avslappet i et forhold, har nok de beste forutsetninger for å holde seg i et langvarig forhold. 

Sant skal sies - alle passer ikke sammen, men her må man gjøre en stor filtrering når man inngår i forholdet. Å "se om det funker" er verdens dårligste strategi spør du meg. Finn enn person du virkelig trives med, og har de verdiene du selv ser etter, samt noe til felles. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...