Gå til innhold

Cpu levetid

warillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man behandler den, men jeg vil tro at den kan leve en del år hvis at man ikke øker volten og/eller overklokker den.

Skrevet

hmm.. spørs jo om den har vert utsatt for ganske høy varme osv.. jeg har hørt de ikke lever stort lenger en 5 år i gjennomsnitt.. men jeg har nå en gammal penitum cpu som har lved lykkelig siden 1996 så det er vel stor sjangse for att en cpu lever godt over 10 år. men som sagt tidligere så er som regel cpuen udtatert lenge før den tar kvelden

Skrevet

De fleste lever nok over 10 år, men om den skulle være ekstremt klokka og høg volt så kanskje litt mindre, men de skal iallefall halde lenge nok til at det er på tide å kjøpe ny når den slutter å funke på grunn av alder.

Skrevet
Lenge - så lenge at det er ikkje noke du trenger å bekymre deg med det første.. Innen din CPU har tatt kvelden pga alder har nok dåtida's CPUer et forsprang på en god del GHz ;)

Du har et veldig godt poeng der, innen 5 år er sikkert pcen din klar til å byttes ut uansett, dersom du ikke skal spille tetris resten av livet :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...