Gå til innhold

Webshoper uten så sinnsykt dyr frakt?


Anbefalte innlegg

Jeg må vel få lov til å uttrykke min mening om at 150 kroner i porto og oppkrav for en pakke fra multiplex er i overkant mye å ta?

 

Betaler gjerne en sum for det jeg bestiller fra nettet, men 150 kroner synes jeg var litt i overkant.

Ja jøss, si hva du vil.

 

Men faktum er at det koster butikken å sende denne pakken til deg, uansett hvor lite eller mye du bestiller for.

 

Og om ikke de 150 er akkurat det som er i porto, så skal de ha litt for å kunne betale disse folkene som pakker pakken , og kjører den bort på posten og leverer den.

 

Siste jeg sjekka er ikke arbeidskraft gratis.

 

Alternativet kunne jo være at de "baker" inn slike utgifter i prisen på varene sine.

Lønn, husleie, strøm, firmabil, porto osv osv.

(En del av de regnes jo med i fortjenesten på delene allerede.)

Men da trur jeg det ikke blir noe billigere totalt.

 

Jeg vil anta at du selv er gammel nok til å skjønne deg på økonomi og slikt.

Går på VGS muligens?

 

Når du blir eldre, så vil du skjønne at ingenting i livet er gratis...... :dontgetit:

Både lønn, husleie, strøm, firmabil, porto osv osv er garantert bakt inn i prisene allerede. Ekstragebyret de tillegger oss er kun der for å tjene ekstra penger.

Endret av millencolin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det da er omtrent fast pris, så synes jeg det er latterlig å klage på det...

 

150kr er uansett ikke mye... Hvis du skal kjøpe ting til 300kr er det jo billigere å bevege seg en tur ut å kjøpe i nærmeste butikk. Skjønner meg ikke på folk som bestiller ting som koster under tusenlappen på nettet, utenom fra play.com selvfølgelig :)

omtrent fast pris???

 

Hva snakker du om nå? Det er ikke omtrent fast pris 150 kroner. Selv ikke komplett som har rimelig høye priser, har ikke 150 kroner.

 

for eksempel har komplett 124 kroner.

psdata 120.28 kroner

Andresen Data har gratis ved bestillinger på internett. Hvis du handler for over 1000 kroner that is.

 

I rest my case.

Lenke til kommentar
Jeg må vel få lov til å uttrykke min mening om at 150 kroner i porto og oppkrav for en pakke fra multiplex er i overkant mye å ta?

 

Betaler gjerne en sum for det jeg bestiller fra nettet, men 150 kroner synes jeg var litt i overkant.

Ja jøss, si hva du vil.

 

Men faktum er at det koster butikken å sende denne pakken til deg, uansett hvor lite eller mye du bestiller for.

 

Og om ikke de 150 er akkurat det som er i porto, så skal de ha litt for å kunne betale disse folkene som pakker pakken , og kjører den bort på posten og leverer den.

 

Siste jeg sjekka er ikke arbeidskraft gratis.

 

Alternativet kunne jo være at de "baker" inn slike utgifter i prisen på varene sine.

Lønn, husleie, strøm, firmabil, porto osv osv.

(En del av de regnes jo med i fortjenesten på delene allerede.)

Men da trur jeg det ikke blir noe billigere totalt.

 

Jeg vil anta at du selv er gammel nok til å skjønne deg på økonomi og slikt.

Går på VGS muligens?

 

Når du blir eldre, så vil du skjønne at ingenting i livet er gratis...... :dontgetit:

Nå er jeg faktisk gammel nok til å vite alt det faktisk fins mange ting her i livet som koster penger. Det er tydeligvis noe du har et problem med å oppfatte?

 

Jeg skjønner ikke helt din åpenbare skepsis til at jeg reagerer på at 150 kroner for å sende en pakke til meg er for mye.

 

Så det som slår meg når jeg leser ditt innlegg er om du har veldig mye å gjøre med microplex? Kanskje noen personlige interesser i microplex?

 

For nå har jeg vært litt rundt på nettet og sjekket, og av de jeg sjekket, var det microplex som var dyrest når det gjaldt porto og oppkrav og andre utgifter (Lønn, husleie, strøm, firmabil, porto osv osv...). Men kanskje en gang når du får opp øynene dine, så vil du oppfatte at det faktisk finnes andre som har meninger som kan være forskjellig fra dine, og vil kunne godta og faktisk se at de har et poeng?

 

Når jeg leser innlegget ditt, så må jeg bare le. For du er litt patetisk i ditt innlegg om "Alternativet kunne jo være at de "baker" inn slike utgifter i prisen på varene sine.

Lønn, husleie, strøm, firmabil, porto osv osv.

(En del av de regnes jo med i fortjenesten på delene allerede.)

Men da trur jeg det ikke blir noe billigere totalt.".

 

Det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at jeg synes det er innmari dyrt, og i tillegg så ser jeg meg om etter andre nettbutikker som kan levere meg de samme varene for en litt mindre penge. Jeg er ikke som andre som bare kan bestille det første og beste uten å tenke på pris. Og når det kommer til pris, så har jo porto og forsending mye å si, selv om jeg kanskje bestiller for over 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Norske postvesenet tar seg ikke for blant annet 25,- i ekspedisjonsgebyr. Synes microplex skulle være glad at jeg bestiller hos dem, noe jeg ikke gjør nå.

 

Såvidt jeg husker, så er ikke postprisene for en pakke på 1.3 kilo på 150 kroner.

Ferdigfrankert norgespakke liten, som jeg skulle tro min kunne komme på, koster 82 kroner. Hvor blir de 68 kronene fra?

 

Har selfølgelig ikke noe i mot at de skal ha litt betalt for å sende pakken til meg, men jeg synes det begynner å bli litt drøyt når de skal ha 150 kroner i frakt og gebyrer. Da er det like billig for meg å bestille det fra England eller noe sånt, og da kan jeg i tillegg betale straffetollen, eller hva du nå får der.

nå er da tilfelle slik at det sendes som servicepakker, og ikke som private norgespakker.

Lenke til kommentar

Saken er at det koster dem penger å pakke, kjøre på posten og portoen.

Jo mere du kjøper, jo "billigere" blir det, siden det er samme kostnad uansett hvor mye du bestiller.

 

Og nei, har ingen personlig interesse i Microplex.

Jeg har handlet der, 1 gang.

Da en kompis av meg fikk vite at jeg skulle bestille kabinett derifra, så slengte han seg med og bestilte 2 vifter.

 

Til småting velger jeg å gå til en lokal butikk, i mitt tilfelle Digtal Impuls i Oslo, eller Datakjeden.

DI foretrekker jeg pga lite kø, og at de selger de samme tingene som Microplex, til ca samme prisen som på web.

 

Selv synes jeg ikke noen av webshoppene tar direkte overbetalt for porto/ekspedisjonsgebyr og slikt.

 

Jeg har selv jobbet i en butikk (ikke med data) og sett hvor mye arbeid og utgifter som ligger bak slikt.

F.eks tok regnskapsbyrået vi brukte 15 kr pr faktura de skulle registere inn i regnskapet.

 

Men men, du er overbevist om at du har rett, og det flere har poengtert ut i posten ang priser på forsendlse og oppkravsgebyr ikke betyr noenting.

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Andresen Data har gratis ved bestillinger på internett. Hvis du handler for over 1000 kroner that is.

 

I rest my case.

Hehe... sjekk PRISENE til Andresen Data før du uttaler deg om det. Deres webshop er på f.eks Ixus 400 utrolige 500 kroner dyrere enn butikken jeg jobber i... og jeg jobber i en vanlig "gatebutikk". Alle andre kamera jeg sjekket var også flere hundrelapper dyrere enn oss.

 

Jeg synes 500 kroner i porto er noe drøyere enn 150 :laugh:

 

Kanskje lurt å sjekke prisene før man tror at man får portoen gratis?

Lenke til kommentar

Ixus 400 kostet vel 1000 spenn mere enn på komplett og Foto/Video.

 

Klart de kan spandere på seg gratis frakt. :p

 

Hvor mye koster frakten?

Fraktkostnaden er normalt ca kr 100,- for små kolli og ca kr 200,- for større kolli (skjermer, store kabinetter, skrivere o.l.). For en Komplett PC med skjerm og skriver, vil frakten komme på ca kr 500,-. Dette inkluderer oppkravsgebyr på ca kr 45,-.

 

Fra Komplett sin side.

 

Ved forsendelse av varer vil følgende kostnader påløpe (priser inklusive merverdiavgift):

Ekspedisjonsgebyr kr. 25,- pr. ordre

Postens satser for frakt

Oppkravsgebyr kr. 45,- pr. ordre (gjelder postoppkrav)

 

Fra Microplex sin side.

 

MPX tar 130 kroner i frakt.

 

Så jeg må nesten si meg enig i at 150 kroner er skikkelig svindyrt. (Tråd Topic)

Nesten så man må leve på havregrøt i en mnd gitt.......

Endret av snole
Lenke til kommentar
24% mva er ikke rabatt, pengene videresendes til staten....

japp,skulle akkurat til og si det samme.

Mafian "staten" stikker av med en del av de penga.

6,- for å sende et brev nå,det er helt sykt.

169,- for ei stakkars rullings pakke,går man med rullings i baklomma i dag, drar man sikkert damer på byen.da har man med andre ord penger og status..hehe

Lenke til kommentar
Saken er at det koster dem penger å pakke, kjøre på posten og portoen.

Jo mere du kjøper, jo "billigere" blir det, siden det er samme kostnad uansett hvor mye du bestiller.

 

Og nei, har ingen personlig interesse i Microplex.

Jeg har handlet der, 1 gang.

Da en kompis av meg fikk vite at jeg skulle bestille kabinett derifra, så slengte han seg med og bestilte 2 vifter.

 

Til småting velger jeg å gå til en lokal butikk, i mitt tilfelle Digtal Impuls i Oslo, eller Datakjeden.

DI foretrekker jeg pga lite kø, og at de selger de samme tingene som Microplex, til ca samme prisen som på web.

 

Selv synes jeg ikke noen av webshoppene tar direkte overbetalt for porto/ekspedisjonsgebyr og slikt.

 

Jeg har selv jobbet i en butikk (ikke med data) og sett hvor mye arbeid og utgifter som ligger bak slikt.

F.eks tok regnskapsbyrået vi brukte 15 kr pr faktura de skulle registere inn i regnskapet.

 

Men men, du er overbevist om at du har rett, og det flere har poengtert ut i posten ang priser på forsendlse og oppkravsgebyr ikke betyr noenting.

 

:shrug:

Jeg har også jobbet i en bedrift å sett hvor mye "arbeid" som ble lagt ned i å sende fakturaer. Og de kostet 25 kroner i administrasjonsgebyr. Vet ikke helt jeg. Jeg fikk nå lønn uansett om jeg pakket og sendte fakturaer eller ikke, jeg.

 

Og jeg har jo selv kommentert priser på pakker som bedrifter skal sende. De betyr noe for meg, for det har jeg selv sjekket opp og verifisert at de er korrekte.

 

Men og selv om posten er for jævli med sine avgifter, så synes jeg fortsatt en pakke som maksimalt ville kostet kanskje 80 kroner, legger microplex på 70 kroner slik at det blir 150. Synes de tar seg vel godt betalt, og mener at de kanskje skulle prøve å begrense seg litt.

 

For å avslutte tråden, for nå gidder jeg ikke mer, så vil jeg jo si at jeg liker å sjekke priser, og i den forbindelse har jeg funnet at microplex har bemerket seg i den gale retningen. En annen ting er at du må være rimelig spinnvill for å handle hos andresen-data, for de har jo priser hinsides alt annet. Til og med Expert nede i gata er jo billigere...

 

Eksempel på prising: Secure Digital Ultra-II 60X 256MB Sandisk/O (SD) flash card koster 749,- på it24.no, og koster 1400.- på Mpx.no, en av webshopene som skal angivelig være blant de billigste :-)

 

Dere får ha en fortsatt fin kveld med shopping på webben med skyhøye fraktkostnader.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle webshopper har "ekspedisjonsgebyr" men har ikke gatebutikker oppsett og utstillingsarbeid. Først koster det 49,- i oppkrav så skal microplex ha 25,- i tillegg til gode priser (for dem).

 

Hvorfor ikke ta begyr på lagerplass på større varer som kabinetter, eller såleslit fordi de må gå frem og tilbake og plukke varer? en 25,- ekspedisjonsbegyr kan du selv legge til små varer folk kjøper og da blir dem enda mer dyrere.

 

VISA har vært mast om i lang tid på supportforum.info og ville vært veldig OK å bli kvitt oppkravgebyr og fått pakken en dag tidligere i postkassen (eller boden hvis dette kommer snart).

Lenke til kommentar

Men og selv om posten er for jævli med sine avgifter, så synes jeg fortsatt en pakke som maksimalt ville kostet kanskje 80 kroner, legger microplex på 70 kroner slik at det blir 150. Synes de tar seg vel godt betalt, og mener at de kanskje skulle prøve å begrense seg litt.

Men herregud kor vanskelig e det å forstå dette.

 

Microplex betaler ikke 70 kr for å sende denne pakken til deg. De betaler jo bare 49 kr bare i oppkrav i tillegg til at de betaler ca 100 for frakten. Da blir 150 riktig.

 

Søk hjelp.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har handlet mye på Amazon.co.uk og der betalte jeg 17 kroner i frakt og porto sist gang jeg bestilte. Da bestilte jeg riktignok 2 bøker på rundt 800 sider hver men...

 

I tillegg kom de raskere enn når jeg bestiller fra komplett.

17 NKr fra UK!

Den samme tjenesten kostet meg kr. 220,- fra norge!

Groteskt å se hvordan posten svindler oss nordmenn, 1200% dyrere å sende fra norge til UK enn fra UK til norge.

I UK blir posten i tillegg behandlet av postvesenet mens i norge så står det noen totalt uvitende butikkekspeditører som bruker over 1 time på å finne et sendeskjema.

Vi har ikke lenger postvesen i norge, vi har en elendig etterligning som fremdeles bærer navnet "posten" og som overpriser sine såkalte tjenester og overeffektive rutiner...

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...