Gå til innhold

Innkjøp og oppsett av Mesh nettverk


NERV

Anbefalte innlegg

Jeg får Internett gjennom Telenor kabel tv. Der følger det med et standard Telenor modem og en Telenor ruter.

Modemet og ruteren står i andre etasje. Nede i første så har jeg et soverom som det er dårlig signal til, og et treningsrom der jeg trenger en forsterker som går på 2.4 Ghz da spinning sykkelen kun kan koble seg opp på denne frekvensen og være stabil. Sykkelen er var på både styrke og type nett. Kan jeg da f.eks låse en av nodene til denne frekvensen?

Jeg har forstått det slik at Mesh er best til dette formålet, men kan ingenting om Mesh.

Trenger råd på hva jeg trenger å kjøpe, noe som er greit nok, men uten å koste skjorta. Erstatter Mesh noe eller kobles det på eksisterende nettverk?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har flere bånd, så vil pc,telefone og andre ting koble seg opp på det båndet som er best for denne enheten. Så om du da kobler til en mesh som har begge bånd så vil da sykkelen koble seg til det båndet som er best for det. Har det slik her med flere duppeditter, de står stabilt på 2,4 Ghz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basert på egen erfaring med TP-link Deco M9+ mesh vil jeg si det er svært enkelt å sette opp og bruke. Du har i hovedsak 2 opsjoner, enten bruke eksisterende ruter og koble opp mesh (kablet eller trådløs) "access points", eller la meshet fungere som ruter også. Med TP-link Deco setter du opp og styrer meshet med en mobil-app.

Jeg har altibox fiber og har valgt å skru av Wifi på "hjemmesentralen" og har satt den i "bromodus", og koblet en Deco M9+ til den som fungerer som ruter. Har 2 slike enheter til i huset, en er kablet og den siste er trådløs. Har aldri hatt bedre og mer stabilt etter at jeg installerte dette. Det finnes sikkert like gode løsninger med andre leverandører, men et annet familiemedlem har installert en nyere model Deco X20 med 2 enheter i sin leilighet og det fungerer like stabilt.

Vil anbefale mesh ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...