Gå til innhold

Overføre leiekontrakt til samboer


Bumoa

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette virker kanskje litt rart, og svaret er vel å bare spørre vedkommende direkte om svaret. Det har eg planer om, men ville bare lufte problemstillingen.

Eg leier ut leilighet i egen enebolig til et hyggelig, rolig og hardtarbeidende  innvandrerpar med 2 barn i bhg alder. Leiekontrakten står med han som hovedleietaker og henne som medleietaker. Han driver eget firma og hun jobber i et annet firma.

Her om dagen kom han og ville at eg skulle sette kontrakten over på henne og at han ikke skulle stå i kontrakten. 

Eg ble litt satt ut, og sa at det sikkert gikk bra. Men så begynte eg å stusse på hva i alle dager det kunne komme av. Er det noe snusk i forhold til firma eller noe.De har kranglet ganske høylydt i det siste så kan det være et tegn på samlivsbrudd?

Er det noen feller å gå i her. F eks at en ikke kan kaste ut alenemor med barn? 
Normalt ville eg styrt unna akkurat den comboen om eg skulle tatt inn ny leietaker.

blir spekulasjoner her. 
får mote meg opp å spørre..

Endret av Bumoa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de er muslimer vet jeg det er en del som følger noen spesielle regler når det kommer til f.eks. gjeld så det kan være at det er en religiøs grunn også.

I praksis har det vel lite å si om du fjerner ham fra kontrakten nå eller når han eventuellt flytter? På den andre siden gjelder det ham også, han er medansvarlig til han eventuellt flytter så det er ikke noen grunn til å fjerne ham fra kontrakten før det skjer.

Lenke til kommentar
Nepa skrev (1 time siden):

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å sjekke om underskriften hennes står på kontrakten?

Eller vurderer du å kaste ut en som blir alenemor...

Nei på ingen måte, men siden det er i egen enebolig ønsker eg å ha muligheten til å overta utleiedeler selv relativt smidig når ungene mine blir litt eldre. eg stusset over hensikten med ønsket hans og ser ikke helt at eg skal godta denne endringen om han skal fortsette å bo der. 
Ønsker heller ikke å bli involvert i noe snusk, om de f eks skal få dekket leien av en tredjepart eller noe slikt (slik en f.eks får av forsvaret), men ser ikke helt den greia.
Begges navn står på kontrakten i dag, men han som hovedleietaker.

Ser bare ikke hensikten med å endre. De har bodd der i 6 år og har alltid betalt, men noen ganger lovlig seint.

Endret av Bumoa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...