Gå til innhold

Test: MSI RTX 4080 Suprim X


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (10 timer siden):

Miningboomen førte til at prisene ble høyere enn først tenkt. At de skulle opp var planlagt.

Sett at du manglet data for hva 3080 skulle koste. Da hadde ei vanlig tilnærming vært å fylle gapet i kurva med ei jevn kurve.

Prisreduksjonen man nå ser i 40-serien er neppe planlagt men ei utvikling av markedet.

Tenkt å øke prisene etter lansering? Hvor har du dette ifra? Det må jo være tidenes dårligste forretningsavgjørelse.

At 4080 har økt 70% i pris(i usd) er rett å slett pga økte priser hos tscm og potensielt bedre avanse i flere ledd, i norge så har prisen doblet seg pga kronekurs.

Man kan heller ikke sammenligne prisene på 80 tallet med i dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at dere tech interesserte savner disse prisene:

Det var i 2011, kjøpte til slutt to som jeg kjørte i crossfire

 

543571501_Skjermbilde2023-03-24141908.thumb.png.6d0f14b7a426921f2ccb68ab3bbf4f5c.png

 

Det første skjermkortet jeg kjøpte var et voodoo 5500, og det kostet vel rett under 3000kr om jeg ikke husker feil.

 

Endret av Musefella
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Musefella said:

Det første skjermkortet jeg kjøpte var et voodoo 5500, og det kostet vel rett under 3000kr om jeg ikke husker feil.

MSRP for Voodoo 5 5500 var $350 og på den tida må man vel ha 10-11 ganger amerikansk pris for å få den Norske sånn omtrent. Mer trolig at det kostet oppunder 4k, men det kan vel også tenkes at du kjøpte kortet etter at det var game over for 3Dfx og at det var satt ned i pris. 5500 var tross alt det siste kortet fra de som kom på markedet. Voodoo 5 6000-modellen kom bare til produkprøve-stadiet. Noe over 1000 testkort ble produsert, men kortet kom aldri på markedet.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (45 minutter siden):

MSRP for Voodoo 5 5500 var $350 og på den tida må man vel ha 10-11 ganger amerikansk pris for å få den Norske sånn omtrent. Mer trolig at det kostet oppunder 4k, men det kan vel også tenkes at du kjøpte kortet etter at det var game over for 3Dfx og at det var satt ned i pris. 5500 var tross alt det siste kortet fra de som kom på markedet. Voodoo 5 6000-modellen kom bare til produkprøve-stadiet. Noe over 1000 testkort ble produsert, men kortet kom aldri på markedet.

Jeg husker bare at den kostet 3000kr og noe, om det var 3500 kr så er ikke det en umulighet.

BadCat skrev (58 minutter siden):

Poenget er at prisene skyter fart. Tidene da elektronikk ble rimeligere for hver generasjon er forbi.

80 tallet var den spede begynnelsen når det gjaldt pc, en commadore 64 på 80 tallet kostet 6000kr. i 83 så hadde man i gjennomsnitt en inntekt på 12000 kr i måneden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...