Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Monteringssett for bremseklosser


Anbefalte innlegg

Hollabaloo skrev (9 minutter siden):

For VAG så må du også vite PR-kode, det holder ikke med bare registreringsnummer på bilen. Jeg har selv brent meg på dette for flere år siden da jeg naiv og godtroende tastet inn registreringsnummer på en Golf og bestilte opp en ny spindel foran fra en kjent norsk nettbutikk. Dette var i en tid der nettbutikken ikke ramset opp PR-koder for delene. Passet den? Nei. Og det oppdaget jeg ikke før jeg skulle montere på bremskiva igjen og så at den ikke passet. På det tidspunktet var altså spindelen montert på bil, og hjullager og hjulnav var presset inn. Ikke gøy. 

Akkurat, det var jeg ikke klar over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg som Hoolaballo gikk på en smell, riktignok ikke så gale som han. Men jeg skrev inn reg nr på bilen(Yeti 2009 modell) og fikk bremseskiver og klosser som passet. Foran gikk det smurt. Bak og gikk det smurt helt til jeg hadde fått på skivene og skulle montere klossene. De passet ikke. Originalt var det rett i forhold til den listen jeg fant ved å skrive inn reg nr. Men en eller annen gang har de skiftet bremseskiver og klosser og da kaliper. Så måtte bestille den størrelsen som var der fra før. Og da står jeg der uten bil mens posten går sin gang. Så vær obs på det.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...