Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IPv6 PD trøbbel på Telenor fiberforbindelse

Anbefalte innlegg

On 4/27/2025 at 9:01 AM, brujoand said:

eg ser at OPNsense boksen min sender ut Solicit requests, men får nada tilbake. Både med prefix hint og uten, og både når den kun ber om prefix og med prefix + ip til ruteren. @bmork det er ikke meningen å røske deg i unøda, men det virker som om det er umulig å nå noen i support som vet hva ipv6 er 😕

Kikker gjerne på det jeg.  Har vist seg å være en fin måte å finne og fikse bugs i systemene 🙂

Men trenger et hint som lar meg finne din aksess. Er ikke synsk. Og har (heldigvis) ikke tilgang til telefonlogger fra kundeservice.  Tildelt IP-adresse koblet med tidspunkt funker f.eks.  Eller en feedback via wifi.telenor.no med et flagg jeg kan se etter

Videoannonse
Annonse
bmork skrev (På 11.4.2025 den 10.09):

Tro det eller ei, men fremdeles er det slik i verden at det er kjente IPv6-relaterte bugs overalt.

Det er større brannmurleverandører som stadig har kjipe bugs med IPv6 også.
Pr nå så er det slik at anbefalt release fra en av de større brannmurleverandørene nå, brekker IPv6 helt i en ganske standard konfigurasjon.
Det er også flere vpn-klienter som har problemer med IPv6, etter at Microsoft gjorde en endring i IP-stacken på windows 11 i vinter.

On 5/12/2025 at 8:45 AM, bmork said:

Kikker gjerne på det jeg.  Har vist seg å være en fin måte å finne og fikse bugs i systemene 🙂

Men trenger et hint som lar meg finne din aksess. Er ikke synsk. Og har (heldigvis) ikke tilgang til telefonlogger fra kundeservice.  Tildelt IP-adresse koblet med tidspunkt funker f.eks.  Eller en feedback via wifi.telenor.no med et flagg jeg kan se etter

Og vipps så var det 10/10 på ipv6. Takker! :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...