Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rar lyd fra bilen


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har hatt bilen nå på verksted i ca. 3 måneder nå pga noe feil med girkassen. Grunnen til at det tok så lang tid var pga at det var mangel på råvarer fra leverandør. Så i dag fikk jeg endelig bilen tilbake, også hører jeg denne lyden… Er det noen her som vet hva dette kan skyldes av? Kan det rett og slett komme av reparasjonen, eller er det noe annet?? 🙃 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som reimstøy (men er litt vanskelig med et så kort opptak uten retningsangivelse mm).

Sprut litt vann på reimene, en etter en, og legg merke til endringer i lyden.

Hvis bilen har stått i tre måneder så kan det gjerne være generatoren som strever med å lade batteriet, og tilhørende støy fra generatorreimen.

Endret av Ole3
Lenke til kommentar

Spray litt silikon på reimen å hør etter lyd endring, kan også ta av og på ac for å høre etter en endring fra multireim.

den ustabile ulyden høres for meg ut som en reim på en diesel motor der frihjulet på dynamo har grodd fast, i en kombo med gammel reim

 

Start motoren og sjekk om reimen driver å flaprer. 

Lenke til kommentar

På en multireim som har egen selvstrammer gjør det ingen skade i å påføre silicon for å konstantere feilen og ulyden en har

 

på en v formet kilereim med mekanisk oppstramming ville jeg vært helt ening med deg. Men ikke i dette tilfelle

 

meningen med å spraye reimen er ikke for å reparere problemet, kun for å stadfeste defekter. Er ikke særlig glad i slike spraybokser som du linket til, der mann sprayer ett problem midlertidig bort. 
dette du refererer til er ett klisset stof som kan brukes i gamle båter eller biler vist reimen er så slapp at den ikke lader eller driver de reimhjulene den skal lenger og mann ikke har værktøy eller ny reim der å da. 
 

 

 

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...