Gå til innhold

Reklamasjonssak med komplett (grafikkort til PC)


Anbefalte innlegg

Jeg har en sak gående med komplett.no ang. et grafikkort til PC som gikk i stykker. I korte trekk er saken slik:

Jeg opprettet en retur, beskrev feilen, fikk godkjent RMA-søknaden og leverte inn et grafikkort (Kort A) av riktig type.

Jeg får siden beskjed om at feilbeskrivelsen overhodet ikke matcher det kortet de fikk inn (Kort A), hvoretter de gjorde en mindre fiks på det likevel, og sendte det i retur.

Jeg sjekket da opp med det jeg har av utstyr liggende, og oppdaget at jeg hadde sendt inn feil kort og at det derfor ikke var så rart at feilbeskrivelsen ikke matchet. Jeg fikk da en beskjed fra kundebehandler om at det var greit, og at jeg kunne sende inn riktig kort (Kort B).

Kort B, i forseglet tilstand og dermed i en tilstand hvor det er mulig å reklamere opp mot produsent, ble sendt inn.

Jeg får så Kort B tilbake, hvor de hadde byttet en vifte, men ikke hadde klart å finne den feilen som er mest alvorlig. I den prosessen hadde de brutt forseglingen på kortet.

Jeg dokumenterer så feilen på video og ber dem om å se på Kort B en gang til, og de mottar da dette kortet for andre gang.

Her er det da det skjærer seg - nå mener plutselig komplett via sitt kundeombud at kvitteringen ikke kan brukes på Kort B, siden jeg allerede hadde brukt den på Kort A (noe som var et rent uhell, det kortet skulle aldri vært sendt inn - som avklart via kundebehandler).

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at dette skal være innenfor lovverket, all den tid det er åpenbart ut fra den avvikende feilbeskrivelsen at jeg sendte inn feil kort, noe en kundebehandler hos komplett altså allerede har akseptert som forklaring på avviket.

Jeg kan heller ikke se for meg noe annet enn at dette er noe de burde funnet ut av FØR teknikerne deres brøt forseglingen på Kort B, og at de da er pliktige til å håndtere det som en normal reklamasjon. Konsekvensen av dette er nå at jeg sendte inn et kort som jeg potensielt kunne reklamert direkte til ASUS, og sitter igjen med et kort hvor dette ikke er mulig fordi forseglingen er brutt av kompletts teknikere. Det virker også absurd at de forsøkte reparere kortet EN gang og først ved forsøk nummer TO fremmer sitt argument.

Forøvrig finnes det ikke noen serienummerdatabase som bekrefter hvilket kort som hører til hvilken ordre hos komplett, den informasjonen lagres ikke i deres systemer, så det er ord mot ord ang. hvilket kort som hører til hvor. Jeg mener dog at det å bevise noe slikt må være den profesjonelle parts ansvar, spesielt i og med det er umulig for meg som kunde å faktisk utover enhver rimelig tvil dokumentere hva som er sendt fra komplett.no sitt varelager. Det er det kun komplett selv som kan gjøre.

Så, spørsmålet er - har jeg et case, eller kan ombudet bare si "synd for deg at du sendte inn feil kort først"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...