Gå til innhold

Hvor får man feedback på skrivekunsten?


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått en ny hobby: skrive fiksjonshistorier på norsk.

Er det noen som har tips på hvor man finner mennesker som kan gi konstruktive tilbakemeldinger/feedback på de stakkars fortellingene mine? Jeg betaler så klart for tjenesten.

Steder som wattpad.com er nyttige, men det er ikke dette formatet jeg er på jakt etter for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deechon skrev (På 3.3.2023 den 14.55):

Når jeg trengte bistand med mine tekster før jeg skrev min første bok så fikk jeg god tilbakemelding fra folk på https://www.writingforums.com/

 

Du trenger ikke betale noe, bare bli med i gjengen.

Aha! Slengte du ut norske tekster i forumene og etterspurte norske mennesker, eller er finnes det subforum for andre språk enn engelsk som jeg har oversett der inne?

Lenke til kommentar

Nei, alt er på engelsk. Men hvis tekstene dine er korte så kan du evt oversette dem og få hjelp med struktur/skrivemåte.

 

Husk at det også finnes bokklubber for forfattere i norge du kan bli med i, der kan du fritt dele tekster og få andre til å se over tekstene dine.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
elastomani skrev (På 2.3.2023 den 14.29):

Jeg har nylig fått en ny hobby: skrive fiksjonshistorier på norsk.

Er det noen som har tips på hvor man finner mennesker som kan gi konstruktive tilbakemeldinger/feedback på de stakkars fortellingene mine? Jeg betaler så klart for tjenesten.

Steder som wattpad.com er nyttige, men det er ikke dette formatet jeg er på jakt etter for øyeblikket.

Kjempefin hobby 🙂 Spennende å høre at du har lyst til å videreutvikle deg! Nå ble jeg nysgjerrig også da, på tematikken du skriver om!

Da jeg begynte å skrive på en novellesamling i 2020 og ønsket tilbakemeldinger på materialet mitt, lette jeg etter gode steder å finne dette på. Etter mye søking sendte jeg et utdrag til Forfatterskolen. De tilbød en gratis tekstvurdering uten videre forpliktelser. Min erfaring var at vurderingen jeg fikk var seriøs og konstruktiv. De hadde tatt seg bryet, for å si det sånn.

For ordens skyld er jeg ikke knyttet til Forfatterskolen på noe vis. I etterkant av tekstvurderingen har jeg fått muligheten til å delta på flere gratis webinarer med spennende forfattere, mye nyttig innhold.

Her er linken, hvis du vil prøve deg!

Prøv en gratis tekstvurdering (forfatterskolen.no)

Endret av Chienne de base
trykkleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...