Gå til innhold

Hvordan få ut sfp på Altibox Vmg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ugh.  Den videoen vil jeg ikke anbefale.

SFPer er låst med en bøyle som går rundt hele  fronten, hengslet på den ene siden.Det er ikke mulig å åpne bøylen med kabel plugget i.  Fjern kabelen, trekk bøylen helt ut og  bruk den til å dra SFPen ut.  SFPen skal gli relativt løst og ledig ut med den friksjonen som du kan forvente i den nokså korte kontakten på enden  Hvis ting henger mer fast enn det så er det i så fall en feil. Da gjelder det  å ta fram silkehansker, ikke verktøy.

 

Her er et bilde som viser en SFP med låsebøylen flippet helt over: https://en.wikipedia.org/wiki/Small_Form-factor_Pluggable#/media/File:SFP-side.jpg

Den trenger ikke åpnes så langt.  Det holder at bøylen står rett ut fra fronten slik den gjør når du trekker i den.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Wattengård said:

Da tror jeg den henger fast i "buret" på en eller annen måte, for den sitter bom fast uansett hva jeg gjør med den bøylen.

Gjør nok det da, ja.  VMGen har jo en litt merkelig konstruksjon for å få plassert SFPen på baksiden.  Den har et dobbelt bur der bare det øverste er i bruk.  Hensikten er bare å få nok avstand til kretskortet.  I tillegg er det relativt mye plast rundt alle kanter av buret.  Kan tenkes SFPen hekter i noe av dette?  Husker ikke helt om det er mulig å åpne plastboksen med SFPen i buret, men gjetter på at det kanskje ikke går?  Hvis det går an så hjelper det ihvertfall til å få tilgang til buret fra sidene

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet har kanskje løst seg nå?

Men i tilfelle ikke, eller noe andre er interesserte, så tok jeg en liten 7-sekunders videoillustrasjon etter å ha funnet igjen en av VMGene mine med original Altibox-SFP i.  Som du ser så er det ingen motstand å snakke om her.  Det skal ikke være nødvendig å brke hverken makt eller verktøy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...