Gå til innhold

IBM satte patentrekord


Anbefalte innlegg

Og open source er politikk, men ikke komunistisk... Det er mer en kapitalistisk maate og se det, med Laizes fare, bare at ibm er byttet ut med staten...

 

dette skulle jeg gjerne ha nærmere forklart :)

og hvor kommer kommunisme inn i bilde? :laugh:

Ok, skal forsoke, Laizes Fare er for det forste et stygt fransk ord som jeg vet jeg desverre ikek staver riktig, derfor stygt....

Men det betyr at staten har ingen kontroll, whatsoever, om okonomien, med unntak av kvalitetsikring og konkuranse regler.

 

Det jeg forsokte aa antyde er at IBM er som staten, og hjelper "utviklingen" av open source ved aa investere i blant annet red hat og novel. Men samtidig aa kjempe imot SCO, paa overfort betydning, holder liv i linux's konkuranse evne.

 

Komunismens hoved prinsipp er at alle verdens folk skal ha tilgang til de samme ressursene og bli behandlet likt. Det er ingen som tjener, og heller ingen som taper paa dette... Enkelte bruker open source som en parralell med komunisme/sosialisme...

 

Ibm ser dette ut fra et annet perspektiv, for de vet de kommer til aa tjene paa linux,

enten det gjelder aa selge datamskiner med linux, server losninger og programvare.

Men dette er opp til en hoyere diskusjon som jeg helst ikke vil ta i denne posten...

Men lenge leve kapitalisme, for kapitalisme skaper fremskritt, bare se paa rusllands okonomi naa ;-)

 

Haaper dette var til hjelp for deg Heraldo ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men lenge leve kapitalisme, for kapitalisme skaper fremskritt, bare se paa rusllands okonomi naa ;-)

 

Haaper dette var til hjelp for deg Heraldo ;-)

Dette var til stor hjelp. jeg fikk innblikk i noen av dine politiske oppfatninger som var utgangspunktet i mitt spørsmål om klargjøring.

 

ja, russland fremstår som røverkapitalismens høyborg i dag. Samtidig likner russland litt på noen afrikanske stater, med noen få, enormt rike og resta i slummen. :thumbup:

 

men dette er utenom emnet, beklager sideskuddet

glemte at jeg ikke var i politikk-forumet som nå er stengt

:whistle:

Lenke til kommentar

Med russlands rikeste mann fengslet... ser da ut som kapitalismen funker, han gjorde et lovbrudd og blir straffet for dette... Er da ikke roverborg det da :roll:

Men jo jeg er enig med at vellskapen fortsatt ligger hos de rikeste... Men naar prinsippet om supply & Demand blir storre, vil industrien ta form, og folk faa arbeid. Det betyr penger, mer penger i omlop betyr storre middel klasse. Og vil tilslutt skape et nytt mulighetens land... Ikke glem at russland som kapitalistisk stat er veldig ungt... Usa var ikke stort bedre i de forste aarene usa " eksisterte"...

 

Men nok om politikk... HEIA IBM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...