Gå til innhold

Stort drama i Dungeons & Dragons-miljøet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for god og beskrivende artikkel. Jeg har slitt litt med å forstå helt konkret hva denne kontroversen handler om, denne artikkelen oppklarte mine spørsmål og nesten alt som for meg har vært litt uklart! Mer av dette!

Som en ivrig dnd-dungeonmaster i flere år selv, med flere egenmekkede campaigns, one-shottere, verdener og diverse på samvittigheten forstår jeg nå godt hvorfor dnd-verden har reagert så kraftig. Noe av moroa er jo å dele gode ideer, noen ganger for penger, noen ganger gratis, og en innskrenking på dette i et spill som dnd vil trolig få svært mange til å forlate dnd til fordel for konkurrentene - av den enkle grunn at utvalget av historier, rare npc'er og monstre og alt annet er større der fordi der får spillerne slippe til enklere. For et spill som konsekvent i egne regelbøker hele tiden minner leseren om at alle regler bare er veileder og at dm bestemmer hva som skal følges og hva som tas vekk/justeres/omskapes/utbroderes så virker det som ikke bare å skyte seg i foten, men å skyte av seg hele benet, å begrense tredjeparts mulighet til å bruke spillet slik det legger opp til. 

Jeg sliter faktisk litt med tanken her. Et spill som så til de grader oppfordrer spillerne og konsumentene til å bruke kreativiteten sin til å skape noe eget innenfor rammeverket av dnd legger opp til et løp der nettopp dette skal begrenses er helt absurd. Er ikke som de sliter økonomisk, de dro inn over 1 milliard dollar i 2021...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...