Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xp maskiner i nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 2 xp maskiner i nettverk, som ikke vil finne hverandre i tiberian sun. Ja, jeg bare testet i et spill. Begge maskinene har internett gjennom hub og router (NGT). Har IPX/SPX installert. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Xp som Windows XP ? Hvis så er tilfelle, så håper jeg ikke det er HOME-edition du har ! For da sliter du nok litt med å få til det... Dette i følge en kamerat av meg i hvertfall (IT-Ingeniør fra DPH). Ikke spør hvorfor, for det aner jeg ikke.... :cry:

Skrevet

Er det bare i tiberian sun at maskinene ikke finner hverandre? Da melder jeg pass. :(

Hvis de ikke finner hverandre i det hele tatt må du sette begge maskinene til samme arbeidsgruppe feks "Workgroup". Dette gjør du i "kontrollpanelet" under "System? (mener jeg å huske at det var)".

Jeg kjører selv XP Home i nettverk uten noen problemer.

Skrevet

begge maskinene har win xp pro, og ja de er seff i samme workgroup. Jeg er ingen spillfreak derimot, og tenkte kanskje noen her hadde en enkel løsning...men hvor ofte skjer d egentlig;-)

Skrevet
Xp som Windows XP ? Hvis så er tilfelle, så håper jeg ikke det er HOME-edition du har ! For da sliter du nok litt med å få til det...

Da bør du ikke fortsett og høre på råd fra den karen hvertfall.....

Skrevet
begge maskinene har win xp pro, og ja de er seff i samme workgroup. Jeg er ingen spillfreak derimot, og tenkte kanskje noen her hadde en enkel løsning...men hvor ofte skjer d egentlig;-)

Ligger de i samme subnet?

Skrevet

Hvis det er et generellt problem bør du sjekke at ikke XP sin eller andre brannmurer er på.

Skrevet

Prøvd direct connect? Måtte ty til denne option i Age Of Kings her om dagen da ingen av maskinene ville finne hverandre på TCP/IPX game. Kjent på strategispill at de kan være en smule buggish på LAN. ZoneAlarm og slike brannmur programmer kan også stoppe spilldrømmen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...