Gå til innhold

Xbox kontroller helt rar


Anbefalte innlegg

Jeg opplevde dette i elden ring, alt bare beveget seg mot høyre, jeg tror det var camereat, jeg trodde det var fordi jeg hadde div joysticks osv koblet til, så tenkte ikke noe over det og gadd ikke spille mer.

 

Nå opplever jeg det samme i subnautica, og denne gangen dro jeg ut alle andre axis, men det viser seg at det er kontrollen selv som gjør dette.

Jeg prøvde å ta en recalibration, men alt ser helt fint it der og ingen axis eller annet er tullete, bortsett fra at joy.cpl tror at kontrollern min er en mus og tastatur så trykker jeg på knapper eller drar stikka til venstra går den ut av recalibartion programet. 

Det rare er at kontrollen funker 100% på laptoppen til kona, så det er MIN PC og kontrollen som krangler, ikke noe feil på selve kontrollen virker det som,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan kanskje være noe Steam Controller Settings som kødder det til? :) Har hatt det problemet, spesielt når skrivebords instillinger for kontrolleren i Steam er aktivert. Ikke alltid steam klarer å gjenkjenne at et spill faktisk har kontroller støtte. Måtte selv deaktivere det, spesielt da jeg spilte spill som ikke var på Steam. Blant et par/tre spill via Xbox appen, F1 22 via EA Appen / Origin, Flatout 2 via GOG, og Duckstation og PCSX2 emulatorene.

Jeg er vandt med å ha Steam kjørende i bakgrunnen, da jeg får som oftest meldinger der hvis venner ikke for tak i meg på Messenger e.l :) 

Lenke til kommentar
12 hours ago, Laserbeam (tidligere Sarcoex) said:

Kan kanskje være noe Steam Controller Settings som kødder det til? :) Har hatt det problemet, spesielt når skrivebords instillinger for kontrolleren i Steam er aktivert. Ikke alltid steam klarer å gjenkjenne at et spill faktisk har kontroller støtte. Måtte selv deaktivere det, spesielt da jeg spilte spill som ikke var på Steam. Blant et par/tre spill via Xbox appen, F1 22 via EA Appen / Origin, Flatout 2 via GOG, og Duckstation og PCSX2 emulatorene.

Jeg er vandt med å ha Steam kjørende i bakgrunnen, da jeg får som oftest meldinger der hvis venner ikke for tak i meg på Messenger e.l :) 

Var steam ja, Var en options man måtte klikke av og så funket alt gull 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...