Gå til innhold

Monster gaming-rigg, ny PC


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver med FPS gaming, hovedsakling COD: Warzone om dagen, og kommer til å bruke en god del tid på den nye releasen deres, COD: MW2 som slippes nå i månedsskiftet. Når jeg gamer, så streamer jeg fra samme PC som det games på. Jeg ønsker ikke å måtte oppgradere noe om bare ett års tid f.eks., så å spare noen tusenlapper nå fordi at man ikke trenger del x nå for å oppnå det jeg ønsker, er ikke aktuelt. Ønsker å kjøpe topp modell allerede nå.
Budsjett: pluss minus 50 000kr.

Den nye riggen ønskes å kunne takle følgende på en veldig bra måte:

Hovedbehov:
-Høy FPS i Warzone, altså 200FPS ++
-Kunne streame samtidig av samme spill, og fortsatt beholde FPS'en
-Takle skjerm 2, hvor stream osv. styres fra, samt. diverse nettsider oppe samtidig for stream chat og innstillinger osv., uten at det går på bekostningen av FPS mens man gamer.

Andre behov:
-Jeg driver med en del redigering av både film og foto, så ønskelig at dette også skal fungere raskt og bra på ny rigg. MEN, hvis jeg må velge mellom behovene, så er det gamingen som trumfer alt. Så det at jeg skal redigere film og foto, skal ikke gå på bekostning av performance på gamingen.

 

Komplett har i dag lansert en ny build som jeg har sett på. Har dere noen tanker om denne, og hva som eventuelt bør byttes?
Build: https://www.komplett.no/product/1219387/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-i280-epic-gaming-pc
 

Pakken inneholder
Kabinett
Phanteks Eclipse P500 Air (sort)
 50+ stk. på lager.
Skjermkort
ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 Trinity OC
 8 stk. på lager.
Prosessorer
Intel Core i9-13900KF, Tray
 Ikke på lager. 50+ stk. forventes sendingsklare 3.nov..2022 (usikker dato)
Forbedret prosessorkjøling
Cooler Master MasterLiquid ML360L ARGB V2
 50+ stk. på lager.
DDR5 Minne
Kingston Fury Beast DDR5 5200MHz 32GB
 16 stk. på lager.
SSD - Primær lagringsenhet
Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB
 50+ stk. på lager.
Hovedkort
ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI Hovedkort
 Ikke på lager. 42 stk. bekreftet sendingsklare 28.okt..2022
Strømforsyning
Corsair RMe 1000e 1000W PSU (sort)
 50+ stk. på lager.
Operativsystem
Windows 11 Home
 Alltid på lager

 

 

Setter stor pris på all tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, ser bra ut det her, det er en ting jeg jeg tenker på, du burde kanskje putte litt mer i psu. Fra gold til platinum og fra 1000w til 1500w.

Er ikke sikkert det er nødvendig men etter å ha lest hva 4090 kan trekke på maksload, og med tanke på hva skjermkort i fremtiden kan trekke, hadde det vært noe jeg hadde gjort.

https://www.komplett.no/product/1215250/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-hx1500i-1500w-psu

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dan-Levi skrev (39 minutter siden):

Heisann, ser bra ut det her, det er en ting jeg jeg tenker på, du burde kanskje putte litt mer i psu. Fra gold til platinum og fra 1000w til 1500w.

Er ikke sikkert det er nødvendig men etter å ha lest hva 4090 kan trekke på maksload, og med tanke på hva skjermkort i fremtiden kan trekke, hadde det vært noe jeg hadde gjort.

https://www.komplett.no/product/1215250/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-hx1500i-1500w-psu

 

 

Takk for tips :)

Andre tanker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...