Gå til innhold

Dockingstasjon til to PCer (jobb-laptop og gaming)


Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket et meget irriterende setup på hjemmekontoret hvor jeg har en stasjonær gaming PC stående, samt en slik Lenovo docking stasjon. Har to skjermer samt mus og tastatur som vanligvis er koblet rett i PCen, men når jeg skal jobbe hjemmefra må jeg koble over alle peripherals i dockingstasjonen for så å koble til USB-C fra dockingstasjonen i laptopen. Denne dansen går altså frem og tilbake hver gang jeg skal bytte.

Spørsmålet mitt er, finnes det en god løsning for dette hvor jeg for eksempel kan ha perifere komponenter alltid koblet til dockingstasjoen, og en kabel til hver PC? Vil i dette tilfellet en USB-C kabel mellom stasjonæren og dockingstasjoen svekke perfromance til monitorene (oppdateringsfrekvens osv.)?

Gode tips tas mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag, en skjerm med diverse inngangar. Eg brukte det ei stund, der mus og tastatur var kobla til skjermen og så var det berre å velge input kilde og la USB utstyret følge med over.

Den hadde USB-C med lading og alt-i-ett på en port og en USB3 port som kunne fungere som USB hub sammen med ex. HDMI inngangen.

Utgått modell, men du finne nok noko lignande. https://www.komplett.no/product/917715

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...