Gå til innhold

God app til lydbøker


Anbefalte innlegg

Når jeg har lydbøker så pleier jeg vanligvis å konvertere de til mp3/mp4, så laster jeg de opp på Youtube som private videoer. På denne måten så kan jeg ha spillelister med forskjellige lydbøker (med kapitler), jeg kan styre hastigheten de avspilles i, pluss at jeg slipper å ha de lagret lokalt på telefonen. Dette har fungert kjempebra, men problemet er at Youtube nå har begynt å automatisk blokkere lydfiler som har Copyright, så selv om jeg har kjøpt bøkene og ikke deler de med noen så blir de blokkert.

 

Spørsmålet er om det er noen som har noen alternativer? Det jeg ønsker er en app hvor jeg kan laste opp filene slik at jeg slipper å ha de lokalt, at jeg kan styre hastigheten de avspilles i, og at det er mulig å til en viss grad organisere de. Er det noen som har noen tips?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en pc/server som du kan ha lydbøkene lagret på? Isåfall kan du bruke  Audiobookshelf (ABS) og sette opp en reverse proxy til dette. Du installerer ABS på pc/server. Så trenger du ABS til mobilen din, finner du på google play eller appstore. Så må du skaffe deg ett domene, enten gratis eller kjøpe et billig et. Så setter du opp en reverse proxy opp mot ABS. Når du har alt dette i box kan du streame alle bøkene dine fra hvor som helst enten på ABS appen eller via nettleser. Du kan også laste ned bøkene lokalt på tlf fra ABS om du vil det. Kan jo være kjekt hvis du er uten nett f.eks.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
strike_ skrev (15 timer siden):

Har du en pc/server som du kan ha lydbøkene lagret på? Isåfall kan du bruke  Audiobookshelf (ABS) og sette opp en reverse proxy til dette. Du installerer ABS på pc/server. Så trenger du ABS til mobilen din, finner du på google play eller appstore. Så må du skaffe deg ett domene, enten gratis eller kjøpe et billig et. Så setter du opp en reverse proxy opp mot ABS. Når du har alt dette i box kan du streame alle bøkene dine fra hvor som helst enten på ABS appen eller via nettleser. Du kan også laste ned bøkene lokalt på tlf fra ABS om du vil det. Kan jo være kjekt hvis du er uten nett f.eks.

Fantastisk, det ser veldig lovende ut! Skal sjekke ut, tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...