Gå til innhold

Kjøp av ny Gaming Data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke tid til å tilføye så mye, men gjør deg selv en tjeneste og kjøp stasjonær med en gang. Laptop høres kjempeflott ut, men i realiteten er det varmeproblemer, dårligere ytselse til dyrere pris og det er vanskelig å reparere hvis du skulle få skader. Sånn generelt.

dessuten er det lettere å få seg mer ytelse uten å måtte tømme sparegrisen helt når tiden for oppgradering kommer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du følger en byggefilm på YouTube er vanskelighetsgraden omtrent som å knyte en slipsknute eller bygge et technics-sett fra LEGO.

Så lenge man strekker alle kablene før man skrur inn kort er det bortimot tut og kjør.

1 skru av sidedører på kabinett
2 strekke kabler for psu
2 montere minne, NVMe SSD og CPU på hovedkort
3 montere og skru fast hovedkort i kabinett
4 termisk pasta på CPU, feste kjøleblokk på CPU
5 skru fast radiator, kabinettvifter og koble disse  til hovedkort
6 skru inn PSU, koble kabler i PSU og i hovedkortet
7 skru inn skjermkortet og koble 2 kabler fra PSU
8 sette på kabinettdørene
9 ferdig

Learning by doing. Det skaper mestring og er fint å ha med seg til senere. Terskelen for å strekke seg høyere i fremtiden blir da lavere.

Hvis man ikke har 5 minutter til å slå opp hvilke spor man skal ha minnet i, bør man kanskje avstå. Det krever at man tenker litt for hvert trinn i monteringen. Er man usikker  har man verdensveven som er full av informasjon og hjelp.

Min utfordring er at jeg har så store hender at jeg nesten ikke kommer til i annet enn kabinett som er XL.

image.thumb.png.8627153e0597e1722909661840001c6d.png

Her har jeg montert i lillebroren til kabinettet, altså Corsair 4000D Airflow. Kablene er det eneste som er stress på grunn av store hender. Jeg anbefaler folk å gå for modellen over, altså 5000D Airflow. Der er det bedre plass.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
DanielDF06 skrev (32 minutter siden):

å bygge en egen pc føles litt stort for meg hvis jeg er ærlig, jeg vil helst kjøpe en ferdigbygget pc og legge til nye deler om det trengs

Komplett har en del ferdigbygde PCer de selger: 
https://www.komplett.no/category/83212/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc?nlevel=10723§10306§83212&sort=PriceAsc%3AASCENDING

Jeg vil anbefale som alle andre i tråden om å bygge selv. Det virker sikkert veldig skummelt men er overhode ikke det. Det finnes mange gode videoer på hvordan å gjøre dette. 

Det som er viktig å huske på er at du også må ha tastatur, mus, høytalere (headset) og skjerm om du ikke har noe av dette fra før av. 

Linus Tech Tips har en veldig detaljert video som viser hvordan å bygge en PC seg for steg: 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...