Gå til innhold

Sendt pakke til Spania, sent i retur . Kan jeg få dekket frakt kostnader?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sendte en pakke med elektronisk enhet til Spania for reparasjon . Den har ligget ganske lenge i tollen i Spania hvor den tilslutt blir sent i retur til Norge. Ringte til posten i Spania og de sa at tollen hadde prøvd og kontakte meg,jeg har ikke fått noe info om det.  Og da fikk jeg vite at den var sent tilbake til Norge. Han spanske post fyren sa at jeg kunne regne med og få dekket kostnadene ved ny forsendelse siden den var sent i retur.

Snakket med posten i dag og de nekter for og betale og sier at jeg må ta det med den spanske posten ,coreos.  Er nesten umulig og få kontakt med de,noen som veit om jeg har krav på og få noe tilbake betalt?

Skulle hente ut pakka og da måtte jeg ut med 450 kr for og få den ut. Totalt 900 kr allerde ,blir fort 2000 om jeg skal sende den igjen .

 

Mvh Jonas

 

 

Endret av rayoleN
Glemte og sjekke overskrift for publisering.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Generelt sett er det du som avsender som har alt ansvar for tolldeklarasjon, så dersom du f.eks. har oppgitt manglende informasjon (og dette gjelder også hvordan du kan kontaktes) så er det du som ender opp med kostnaden. I beste fall vil du få dette tilbakebetalt av de som skulle ta imot varen hvis de føler seg generøse, men å få penger tilbake av Toll i Norge eller Spania er reneste ønsketekning i et slikt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...